onsdag, december 20, 2006

I made it!

Puh! Nu är det gjort. Årets julklappar avklarade. En del stickade, andra fusade och en del inköpta. Det blev några stycken med tanke på att vi är närmare 20 som firar jul ihop och därav 4 barn. Många paket blev det. Och varje gång jag stod i kassan och skulle betala fick jag dåligt samvete när jag såg "runda av" skyltarna. Så jag rundade av. Typiskt mig. Och inte nöjde jag mig med att runda av till närmsta 10 tal. Upp till närmsta 100 tal blev det. Så en och annan slant har gått till välgörenhet i mitt hejdlösa frosseri.

Jag tillhör den ovanliga sorten av kvinnor som inte har något naturlig shoppingdrift. Den sitter djupt gömd, men när den väl vaknar tilll liv .... Då j*r är jag som värsta Paris Hilton! Plånboken är som värsta svängdörren, upp och igen. Upp och igen. Platskorten är väl utslitna vid det här laget, så de lär behöva vallas över helgerna. Undrar om det fungerar bäst, vaselin eller smör?

Av någon otroligt mystisk anledning så vaknade även Trollmors ego till liv så det blev en kappa, en kjol, en blus och en polo. Allt i svart såklart... Fasiken, jag skulle kunna jobba på byrå vilken dag i veckan som helst om det var klädseln det hängde på. Så nu är jag outfittad för hela 007 (jo, jag vet att det heter 2007 eller 07, men det såg roligare ut så här!)

Förr i världen när jag shoppade var det enbart storlek 34 eller 36 som den här lite lätt utslitna lekamen passade i. Så kom det några år med jobb, lite barn och annat stök emellan. Av något outgrundlig anledning blev det helt plötsligt 40-42 som gällde. I flera år envisades jag med att släpa in 36 eller 38, för att alltid bli lika besviken när de satt som ett torktumlat korvskinn. De senaste åren har jag jobbat hårt med självbilden, så numera är det raskt 40 jag rycker på första försöket. SÅ även idag. Men vet ni vad? Antingen har "den stora klädkedjan som har två blonda 40 tagsmodeller som frontfigurer varav en tidigare gjorde reklam för mjölk" ändrat storlekarna eller så har jag krympt! För 40 satt som ett smärre beduintält runt kroppen, så det blev en vända för att knata in med storlek 38. Den satt något bättre, men jag hade fortfarande kunnat haft en bävernylonsfodrad dykardräkt under så det slutade med storlek 36!!!

Oh my god, det var nog min julklapp från det okända som även kallas ödet.....

Detta var en rapport från Batbut, någonstans på en planet nära Dig. Från vilken jag inte kan se vare sig Nya Zeland eller Australien, men väl en kyrka med två torn. Och med det överlämnar jag er åt ert öde, för här ska bakas peppisar!


ps: kappan jag köpte i annan butik var storlek 40, så de har nog mixtrat med storlekarna men man kan ju alltid blunda för sanningen *S*

2 kommentarer:

... sa...

Har du GI:at utan mig?????
Hmpf! Jag undrar om jag får använda dig som exempel på att shopping ÄR bra, både för kropp och själ?
Jag hoppar och studsar och grattar till 36:an, för en 36:a är ändå alltid en 36:a.

Peace & Love
G:I Jane (Mitt nya alias)

Anonym sa...

Filifjonkan skrattar så magarna hoppar,,,det var roligt skrivet idag ,,smör eller vaselin skall genst prova mina behöver en riktig grundvalla nu efter de razzior jag gjort i affärerna.

Lycka till med peppisarna