måndag, december 11, 2006

Ut ur garderoben!

Ordningen återställd. Nu har jag kastat av mig "konstnärsrocken" och iklätt mig konsultsviden. Känns lite abstrakt, måste säga att jag verkligen trivdes i känslan av att stå där och stolt marknadsföra mina alster. Visserligen kändes det genant i början, lite pinsamt och otroligt nervöst. Tänk om ingen skulle gilla det, bara fnysa föraktfullt på näsan och knata förbi.

Men så blev det inte, och att vi sedan sålde hyffsat bra känns bara som en bonus. Så nu ska vi försöka bli lite mer kommersiella. Steg 1 är att lägga upp alla bilder, steg nummer 2 är att lägga upp en egen hemsida med försäljning. Tanken är att man även ska kunna ha egna önskemål och så designar vi efter detta. I'll keep you informed!

Helgen avslutades med julmiddag med våra släktingar på Öfvre. Vi har tydligen uppfört oss väl i de fiiiiiiiina salonger, för vi får komma tillbaka år efter år. Visserligen har det skötts lite diskret, i hemmets mörka vrå och utan vittnetn. Men den här gången kom vi ut ur garderoben. Vi tog oss utanför den ståndsmässiga lägenheten och hamnade på fiiiiiiina restaurangen. Även småtrollen var tagna av stundens allvar och uppförde sig exemplariskt.

Enda plumpen i protokollet stod såklart trollmor för. Och det var 2 plumpar.... Dels råkade jag använda mig av svägerskans smeknamn vilket renderade i en skarp reprimand från maken. Att svärfar&svärmor använde sig av detta var något han var nödsakad att acceptera, men att jag som relativ ny (bara 11 år) i familjen gjorde det var ett klart etikettsbrott. Med skammens rodnad på kinderna lovade jag bot och bättring.

Sedan klarade jag mig genom hela middagen, åt med stängd mun, inga offentliga rapningar och maten höll sig kvar på tallriken. Så kom då desserten och jag pustade ut. Självklart kom plump nummer 2 som ett brev på posten. För inte ska man väl äta GLASS med SKED??????? Den ska ju självklart ätas med gaffel. För det är ju dessert! Att den sedan smälter och är totalt osammarbetsvillig i det tillståndet har inte med saken att göra. Dessert ätes med gaffel, punkt slut!

Vi får väl se om det blir offentlig lokal nästa år eller om vi förpassas in i kulisserna igen......

7 kommentarer:

Anonym sa...

Info info Magdalena Ribbing sa igår på nobelfesten att glass behövde man inte alls äta längre med glass. Det var gammalt och förlegat,,alltså bara en plump då för din del så kan du hälsa de på öfre att de begår etikettsfel själva stooor blamge,, smymflig nesa för dem! fnissar Heja Trollmor...

Anonym sa...

Det är Filifjonkans kommentar ovan blev så upprörd så jag glömde skriva under.:)

Anonym sa...

Nu är det troll lösa här" äta med gaffel "skall det stå. Filifjonkan igen förstås

Bambi sa...

Kul att det gick så bra! Ser fram emot webbshop! Tänk, tror inte jag passar i fina salonger ;-)) Sen hoppas jag att du sparkade maken HÅRT på smalbenet.....

Anonym sa...

Men är det inte precis vid såna häringa tillfällen som man känner för att vara extra "rebellisk" genom att säga morsan, farsan och BETTAN istället för Elisabeth bara för att markera var man kommer ifrån...? De ska inte tro att de är nåt bara för att de har pengar - ärvda eller inte! Ha det gott!

... sa...

Tänker inte ens kommentera snorkisarna, men här är ett bra tips på barnvakt! ;-)

http://i92.photobucket.com/albums/l5/pustikat/ducttapebaby.jpg

Batbut sa...

Anonymous - jag vet julklappen! Tack för tipset...en bok av MR!
Bambi, jag är som en kamelont - smälter in överallt....nästan *S*
Ingrid, jag funderade skarpt på det. Peta i näsan, fisa vid matbordet och sådär. Kanske nästa år *S*
Kimmi, sidan är ur bruk...