torsdag, december 07, 2006

Lilltrollet tänker till

Lilltrollet: Mamma, är Du trött?
Trollmor: Lite gumman, det har varit lite mycket jobb den här veckan.

Lilltrollet: Är Du frisk nu?
Trollmor: Tänker Du på allergin jag hade imorse? Jo tack gumman, nästan borta.

Lilltrollet: Har Du legat i sängen idag?
Trollmor: Nej, jag har jobbat hemma istället.

Lilltrollet: När man är sjuk ska man vila mamma!
Trollmor: Jo jag vet, men har man eget företag är det inte alltid man kan det vännen.
Lilltrollet: Kan inte Du byta jobb med pappa då?
Trollmor: Det var en idé, tror Du det skulle bli bättre?

Lilltrollet: Jo men då kan Du ju vara hemma när Du är sjuk.
Trollmor: Hur tänker Du då?
Lilltrollet: Pappa har ju en chef.
Trollmor: Ja, det har han
Lilltrollet: Där ser Du! Om Du gör pappas jobb så kan Du vara hemma när Du är sjuk.
Trollmor: Hur hängde det där ihop?
Lilltrollet: För då får pappas chef göra jobbet! Chefer får inte vara sjuka!

Trollmor: Jaså, får de inte?
Lilltrollet: Nej, får då måste dom andra bestämma själva. Och det vill inte chefen.

Trollmor: Så kan det vara.
Lilltrollet: Så är det! Och när jag blir stor ska jag inte bli chef.

6 kommentarer:

Anonym sa...

*lol*
klokt litet troll :)

... sa...

Mycket klokt tänkt! Fy bubblan för att vara chef och inte kunna vara hemma när man är krasslig! :-D

Anonym sa...

Godmorgon. Detta kloka lilla troll som redan har stor insikt i livets alla irrgångar.Hon vill sin trollmor väl den saken är klar hälsar Filifjonkan som får hålla i hatten idag.

PGW sa...

Så ung och hon har redan fattat :-)

qi sa...

Smart, hon lilltrollet!

Batbut sa...

Dakota, ett mkt klokt litet troll. Klokare än mor sin iaf...*s*
Kimmi, jag funderar på att sparka mig själv *S*
Filifjonkan, hoppas hatten blev kvar! Ska försöka anamma lilltrollets filosofi lite mer
PGW, tjejen har koll!
Qi, hon är inte dum hon inte. Inte som mor sin som är egenföretagare...huvva *S*