söndag, december 03, 2006

Mysterium....

Mellantrollet gjorde läxorna idag. Trollmor är en dam med framförhållning så vi brukar beta av hela veckans läxor på söndagen, när dottern är utvilad och vi kan ta det bit för bit. Idag var det inte så mycket. Lite läsläxa som vi fixade på ett kick. Och så skrivläxan. Idag bestod den av att skriva och dekorera en önskelista för julen. Fem saker skulle de skriva upp. Mellantrollet krävde att få göra detta utan insyn. Så det fick hon. Nyfiken som jag är så har jag smygtittat lite på resultatet......

1. Yogiyo kort, som läggs i systematiska högar som växer. Och växer. Och växer.
2. Duel masters kort, se ovan
3. En vacker klänning med mycket färger. Är man Pippi Långstrump med en ådra av Prinsessa i sig så blir det gärna så.
4. En robotkatt, i brist på den äkta varan som hennes brutalt allergiska föräldrar hindrar henne från att få.

Så långt var jag med, men nummer 5 funderar jag fortfarande över;

5. Tandställning....

Hur många 7 åringar brukar önska sig en tandställning i julklapp? Fasiken, hon har ju inte ens fått alla gaddarna på plats. Förstår ni något?

7 kommentarer:

... sa...

Kollar hon mycket på MTV? Vissa rap-stjärnor har ngt i truten som kallas "grills". Något metall-tjosan med en massa bling. Efter att ha hängt på sig kilovis med guld och diamanter har de nu kommit på ngt nytt att lägga stålarna på.

http://www.dave-new.com/S4/grills.jpg

Mette sa...

Hahahhahaha!

Bambi sa...

*s* Har sett rätt många önskelistor, men det var nåt nytt!

Tips, robotkatt framkallar migrän efter ca 5 min.... Vi hade en robathund, den har råkat komma bort...*visslar och tittar i taket*

Tankevågor sa...

Fniss, Kimmi är inne på något där men är det inte MTV som spökar så är det väl någon som hon gillar/ser upp till som har en tandställning. Man kanske kan knåpa ihop en? ;-)

Batbut sa...

Kimmi, nopi - aldrig MTV.
Mette, ungefär min reaktion *S*
Bambi, hon har också en robotkatt som har "gått sönder" (slut på batteriet)....
Londongirl, kanske jag kan sticka en? Mig veterligen är det ingen som vi vet som har tandställning

Anonym sa...

Jag fick min första tandställning när jag var sju och min bästis var jätteavundsjuk. Fast jag tror aldrig att hon önskade sig det i julklapp :P
Känner hon kanske någon som har tandställning?

Batbut sa...

Karin, nopi - ingen alls! Och hon har inte några idoler heller direkt, annars hade man ju kunnat misstänka "darin effekten"