onsdag, maj 09, 2007

Ego time....

Med risk för att låta förmäten så måste jag bara få skriva av mig de här känslorna som bubblar i mig nu. Av stolthet, glädje och en hel massa annat. Lycka tror jag det kallas *s*.

Jag är inte enbart ute och terroriserar affärsbiträden, ibland jobbar jag också. Så även idag, på ett ställe där jag bara varit i några månader. Jag trivs bra, och de med mig tydligen för jag blir inbjuden på alla personalevents, får julklappar osv. samt att personalen säger att stämningen blivit så mycket bättre sedan jag kom. Jag har infört stabilitet i deras arbetsliv och någon de kan komma till för råd om ditten & datten.

Idag var det två personer som var för sig dök upp. De hade lite personliga problem och ville prata av sig lite. Klart jag blev smickrad! En stund senare ringer en ganska ytlig bekant och ber om råd angående ett personligt dilemma. Får mail från en annan vän som söker mitt stöd, och ännu en som ringer bara för att lätta sitt hjärta. Och jag märker att jag kan ge dem en viss lättnad i deras oro, bara genom att finnas.

Och vet ni vad som är så otroligt skönt med detta? Att jag faktiskt kan "make a difference" för somliga. Att jag kan ge stöd, råd eller en axel att luta sig mot. Att vara medmänniska och märka att de får tröst av det. Jag växer av det, och det fyller mig med en skön känsla.

Och med det i tankarna kommer jag sova gott inatt! Goodnight friends, wherever you are.....

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är väl en härlig känsla! Passa på och njut, det är du värd.

... sa...

Natti natti kära du! Du gör skillnad bara genom att existera! :-)

Trollmor sa...

Du, jag känner till känslan! Visst är det gott! Hade ett liknande inlägg för ett tag sen...

Batbut sa...

Tack bloggis, det känns bra.
Kimmi, you are one of a kind!
Trollmor, visst är det gott. Jag njuter för fulla muggar