lördag, april 25, 2009

I did it....

Tjejerna skötte sig kanon, hade hur kul som helst med mycket fnitter och trams. Krokodiltårar till Titanic blandat med djupa suckar över Leonardo di Caprios fagra nuna. Allt nedsköljt med litervis läsk, efter imundigandet av tonvis med popcorn.

Vardagsrumsgolvet förvandlades till ett läger, där kuddar, täcken och små damer hamnade huller om buller. De kom i säng kring tio snåret, precis som jag hade tänkt mig.

När det somnade däremot tvistar de lärde, för när jag slocknade vid ett snåret så fnittrades det fortfarande bland kuddarna.

Trots sen timme och lite sömn var det ett gäng glädjestrålande damer som mötte mig imorse vid nio snåret. När de sedan fick börja morgonen med frukost på "sängen", beståendes av frallor, ananas och färskpressad apelsinjuice och lite kultur i form av Fantomen på Operan så sken de upp än mer. Eller som en tjej uttryckte det; kan vi inte få stanna här hela dagen?

En komplimang jag tacksamt tog emot, men var tvungen att neka då släkten dök upp vid tre snåret. Innan dess var det en snabb sanering av lägenheten för att undanröja alla spår innan Trollfar dök upp med Lilltrollet.

Därefter tårtbakning och så dök nästa gäng upp. Tack och lov för köpkakor!

Nu är jag mör. Och trött. Men glad. Mycket glad.

5 kommentarer:

Kimmi sa...

Bättre morsa kan ingen unge ha! Log med hela huvudet när jag läste detta!
Kramen

mossfolk sa...

Precis sådär ska ju ett (bra) pyamasparty vara! Härligt att det blev så lyckat!

Lena sa...

Så gott, så gott...

Tankevågor sa...

Åh vad roligt! Hade velat vara med! :-)

Batbut sa...

Tackar Kimmi!
L-girl, inte ens jag fick vara med..
Lena, exakt. Så gott, så gott...
Mossfolk, det var helt suveränt!