onsdag, juli 22, 2009

Jag överlevde!

Årets Grönan besök är avklarat och jag klarade mig helskinnad! En liten tur i Lustiga Huset sved inte alltför mycket, en färd med Lilltrollet i något hiskeligt som jag fick åka en hel massa snurrande, guppande varv bakänges var inte helt angenämnt. Fasiken, jag som inte ens klarar av att åka t-bana baklänges. Dock överlevde jag även denna.

Avrundade det hela med att ge efter för trollungarnas tjat och ta mig en tur i Vilda Musen. Kan väl säga att det är inte direkt min idé om en trevlig stund, men vad gör man inte för kärlekens skull?

I övrigt kan jag informera om att jag har ett nytt irritationesobjekt i mitt liv - bilverkstäder! Jag förstår inte varför vareviga reparation skall åtföljas med ett "och föresten bör Du byta..... och det kostar bara skjortan". Och så fortsätter det hur länge som helst...... Dyrt så in i bäng blir det och man känner sig alltid lurad. Vilken man förmodligen är! Ska nog fasiken drilla tjejerna till att bli bilmeck när de blir äldre. Eller rörmokare, för det är uppenbarligen en bristvara. Undrar om de håller med mig?

1 kommentar:

PGW sa...

Tvinga dem att bli bilmek och rörmokare – jag kommer att anlita dem! Och säger de något dyrt kommer jag att säga att de inte får lura mig för då skvallrar jag för mamma ;-)