måndag, augusti 31, 2009

Värme

Genom bloggen har jag lärt känna många sköna människor, däribland en kvinna som jag beundrar starkt.

Hon har tordats satsa på sin dröm, sagt adjö till tryggheten och det materiella. Det har varit många slitiga år, hon har arbetat med både det ena och det andra för att ha möjlighet att fortsätta med sin dröm. För några år sedan bad hon om min hjälp, att få en överblick över sin ekonomiska situation. Med små steg åt rätt håll har det nu stabiliserat sig och hon har en ganska så stabil grund att stå på.

Det är så läckert när människor som verkligen förtjänar det får framgång och jag är glad för hennes skull. I helgen stötte jag på närstående människor till henne, och de tackade mig för att jag hjälpt henne.

Det värmde otroligt, men samtidigt - det är hon som gjort jobbet! Min uppgift har varit att skapa den trygghet som gjort att hon sluppit oroa sig och kunnat fokusera på drömmen. Och den bär. Bättre och bättre. Hon är en tuff lady och jag är glad att hon finns.

Inga kommentarer: