fredag, januari 22, 2010

Pytt i panna

Idag har varit en omväxlande dag. Började morgonen med att inse att jag fått en fettvalk - på ryggen!!! Visserligen har min ökade kroppsvikt även gjort att jag äntligen kan fylla ut en bh av normal storlek, men måste konsekvensen vara att jag får samma bullar på baksidan?

Iofs går problemet att lösa, antingen genom träning (vilket jag är genuint för lat för) eller att jag antar Quasimodos kroppshållning. Nackdelen är dock att jag förutom ryggvärk förmodligen även kommer att få hängbröst. M a o, inga snabba beslut. Detta kräver noggrant övervägande. Jag återkommer i ärendet.

Sedan försökte jag jobba en stund. Det gick mindre bra då min USB hub sa upp sig och det trådlösa nätverket fick frispel. Samt att mitt först möte blev 1,5 timme försenat medan mitt andrda och 3: e möte båda kom för tidigt. Men det löste sig det med, med lite flexiblitete och simultankapacitet.


Sedan ut på mässan, för att stilla designtarmen och insupa kommande trender. Det var trevligt och som bonus fick jag äntligen en ansikte på den är damen, även om jag inte lyckades få span på den berömde maken trots flera försök. Men skam den som ger sig, jag får väl åka dit igen. Eller ligga utanför deras buskar och spionera!

Slutligen måste jag även bekänna att jag idag gick ut public med mina skinn tights. Ingen stenkastning so far, möjligen att det var en eller annan som log i mjugg bakom min rygg men det var jag alltför självupptagen för att notera.

Nu nalkas helgen, finstassen av, makupen vaskas bort och joggingbyxor på. Nu ska jag slumma i soffan!

Inga kommentarer: