tisdag, januari 05, 2010

Ny dag nya tag

Snacka om att latmasken har satt in efter de senaste veckornas ledighet. Jobbade heldag igår och borde ta mig samman och jobba heldag även idag, men istället sitter jag här i morgonrocken & försöker jobba upp energin för att ta mig in i duschen.

Inom mig har jag en dialog mellan hjärna och hjärta, där hjärnan självklart säger att om jag jobbar några timmar idag så har jag inte fullt lika mycket nästa vecka. Hjärtat å andra sidan säger att passa på & njut av ledigheten, kör ett extra pass nästa vecka för det fixar sig alltid.

Vem som vinner striden är ännu oklart, känner jag mig själv rätt så blir det en kompromiss. Lite soft morgon följt av några timmars light jobb och sedan hem för att fixa iordning kvällens middag; hummersoppa följt av vitlöksgrillad kyckling på bädd av rostade rotfrukter som sedan avrundas av en hallonswift.


Inga kommentarer: