tisdag, juni 26, 2007

Abstinens....

Jag måste nog vara mest värdelös i hela långa landet på att ha semester.... Idag har jag gjort så gott som ingenting. Läst lite, tagit en bloggsväng, läst lite till, lagat lite mat, läst lite, hängt lite tvätt, läst lite, varit vid stranden, läst lite, bloggat, läst lite, hängt lite tvätt osv osv Och det kryper i kroppen! Jag vill hamra och snickra, måla lite, kanske gräva en rabatt eller två (fast jag vill ju inte ta hand om eländet sen). Antingen har jag en aktivitetsnivå som ligger på topp eller så är jag en obotlig arbetsnarkoman. Känner mig som en Duracellkanin som tvångsinternerats i en PET flaska. Studsar mellan väggarna i min iver att vara stilla. Kan man söka för det här? Kanske dags att börja meditiera? Förmodligen både nyttigare och mer hälsosamt än valium som jag annars var inne på. Och så undrar jag varför mina små troll inte kan ta det lugnt....

Annars laddar jag för Mr Salo och Allsång på Skansen. Även om det kommer innebära nya shower av de små trollen imorgon och resterande del av veckan. Eftersom radion är i off läge här ute i spenaten har de nästan glömt bort The Worrying Kind, de lär nog bli påminda ikväll. Till min stora förskräckelse ska även Benjamin vara med. Sjunger grabben "Hej Sofia" finns risken att jag måste internera lilltrollet i Friggeboden resten av veckan. För hon är, som hon själv säger "hysteriskt kär i honom". Det är inte jag. Och inte i Hej Sofia heller!

Undrar hur många vuxenpoäng den här tisdagen inkasserat? Hänga tvätt att vaja för sommarvinden, lagat mat till mina barn, betalat räkningar OCH avsluta med Allsången... Shit, jag slog nog i taket vid poängsammarnäkningen. Hallå, var tog den där unga, pigga tjejen vägen som tillbringade somrarna på Rivieran drickandes drinkar med paraply i? Någon som sett henne? Isf kan ni väl be henne hålla sig undan för hon var lite väl maniac för min smak...

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hörru! Packa ner jobbartöjet och kom hit! Här ska renoveras, målas och spacklas - och här finns bara två som sneglar mot vilstolen på altanen...

Batbut sa...

Låter som om vi skulle byta plats...*S*

Humlan sa...

Det är väl ditt sätt att koppla av, att arbeta med händerna är ju ändå något annat än ditt vanliga arbete (även om du vänder papper och knappar på datorn med händerna, så är det ju ändå huvudet som gör huvudjobbet). Jag känner fler som har kroppsarbetar-semester till skillnad från skrivbords-yrket.
Jag tror inte att du mår bra av tvångsvila, så ta du och riv ett skjul eller så...

Anonym sa...

Kan du inte plantera siden- och/eller plastblommor? De håller ju nästan i all evighet och behöver bara bytas ut när de börjar bli bleka i färgerna. Då får du i alla fall utlopp för grävbehovet och slipper ta hand om det efteråt ;o)

Ankan sa...

Känner igen mig. Kan det vara så att du behöver några dagar på dig att varva ned kanske? Eller är det möjligen så att du egentligen trivs med att ha så mycket energi? Det enda råd jag vill ge är: SLUTA ha dåligt samvete. Skit i att undra om du semestrar på fel sätt. För det gör du inte. Du semestrar på DITT sätt. Och det är INTE värdelöst! Det är förmodligen helt perfekt för DIG!
Kram från en medsyster (som också undrar alltsomoftast)

Anonym sa...

Jag har aldrig varit på Rivieran och druckit drinkar med paraply i...

Batbut sa...

Humlan, idag har det regnat så skjulen klarade sig. Däremot blev det ett antal kakor bakade...
Ankan, förmodligen är det som Humlan säger - jag behöver vara fysiskt aktiv för att koppla av. Och jag gör det på mitt sätt alltså *s*
Tess, det var en smart idé!