tisdag, juni 19, 2007

Trollterror!

Nu verkar det gå fort utför. Idag har jag nog pratat 8 gånger med min far. Om precis samma sak. Som han glömmer om och om igen. Jag tycker synd om honom, absolut. Och jag försöker vara tålmodig. Men samtidigt... jag har 2 barn som tar sin tid, jag har ett jobb att sköta och just den här tiden är inte direkt lugna gatan.

Idag eskalerade situationen ytterligare.... Pappa fick en påhälsning av polisen. Tydligen har han ringt en tjej om och om igen. För han har ju glömt att han ringde alldeles nyss... Hon har försökt få honom att sluta, men det verkar inte fungera. Jag förstår henne, men frågan är - vad gör man? Vi kan ju inte stänga av hans telefon, för då blir han så gott som isolerad. Shit shit shit, det är stökigt nu...

3 kommentarer:

Anonym sa...

*kramar om* :-/

Anonym sa...

Man ska inte skoja, men det känns som om Din far och min mor borde få varandras telefonnummer. Om jag säger så...

Batbut sa...

Snurran, tack!
Airam, why not? En klart bra idé *s* Och man måste ha humor, även när det är tufft