lördag, juni 09, 2007

Resumé

Ibland känns det som om det inte händer någonting. Som om livet går fram i ultrarapid. Och så plötsligt säger det svisch, korken åker ur och turbon slår till. Den här veckan var en sådan.

Jobb orkar jag inte ens gå in på, för där har vi väl ungefär samma lika de flesta av oss. Sommar och semester hägrar, skrivbordet skall vara tomt. Något fånig freudiansk (?) inställning att vi måste göra klart innan. Men som sagt, det skulle jag inte skriva om så det blir PUNKT.

Skolavslutning har det varit, och det blev vår första för förra året var vi och förlustade oss på Rivieran vid den här tiden. Hur som, två små söta troll tillsammans med en hel drös med andra söta barn (och en del mindre söta, men nu ska jag inte var långsint). Skönsång och glada ansikten. Avslutades till stort jubel när rektorn och hans stab körde drag show till La Dolce Vita. En charmig karl den här rektorn, fast han passade inte i svarta nylonstrumpor dock!

Efter en skön dag i solen, med bad och mycket glass var det dags för systersonens studenfest. Och den var trevlig trots att jag numera huserar i rummet där medelåldern närmar sig 70. Det var antingen det eller bland studenterna själva, där jag förmodligen hade haft en viss hämmande effekt.

Systersonen hade förärats med manschettknappar design Trollmor, vilket uppskattades. Smart marknadsföring, för jag fick en beställning på 20 par till en exklusiv butik! Så Du som köpte ett par sådana här om dagen - Du gjorde tydligen ett klipp för i höst blir de dyra.... :-).

Sedan däckade lilltrollet i kraftig allergi, katten knäckte henne så det blev en snabb sorti. Och nu my dear friends ska jag ut i Trollskogen. Och träffa arkitekten.. spännande! Det kanske blir en utbyggnad trots allt.

Som en avslutning kan jag då lite försynt meddela att jag missade min egen bloggs födelsedag. Men det gick tydligen bra ändå.

6 kommentarer:

Humlan sa...

:-D Ibland lyckas man..

Här är en till som glömmer blogg-födelsedagar.. men våra bloggar verkar klara av det också.

Låter spännande med en arkitekt. Om det blir en utbyggnad så kanske du borde göra den själv, så får du utlopp för all energi.

mossfolk sa...

Vad spännande med arkitekten! Då händer det saker :)
Och så härligt med skolavslutning. Jag tänkte nästan smita in på skolan jag åkte förbi i fredags bara för att få höra "den blomstertid". Tycker att det är något visst med det!

Bloggblad sa...

Grattis!
Har era skolor redan slutat? Här kör vi till på torsdag. SEN....

Mp3Man sa...

http://thepopbabe.blogspot.com/

Mette sa...

Åh vad trevligt med manschettkapparna! Grattis!

Batbut sa...

Humlan, ibland så...
Mette, tackar!
Pop love, välkommen hit!
Bloggis, men nu har de väl slutat?
Mossfolk, jag hoppas.. och väntar..