fredag, juni 13, 2008

Och så var det helg igen...

Veckorna schvissar (men hallå, hur stavar man det egentligen?) iväg. Vaknar och det är måndag med en hel megalång vecka framför mig. Blinkar en eller två gånger, går på toa och slurp så är det fredag. Vad hände däremellan? Jag fattar nada....

Hur som, livet är gott. Snällt. Trots att jag kanske inte riktigt hinner med att njuta. Men å andra sidan, att leva igenom dagarna om än i hög hastighet är väl också ett sätt att njuta? De små trollen är så goda, så mysiga och vårt mellantroll har kommit tillbaka i full skala. Det är glitter i ögonen, skratt i mungipan och hon är lycklig. Och då är jag också lycklig.

Lilltrollet är en person som har en otroligt skön förmåga att fokusera på det lyckliga i livet. Och den kaxiga "jag kan och vet allt" attityd som hon försökt leva upp till på sistone verkar att ha klingat av rejält. Min lilla kramgoa tjej, som ibland är glad, ibland arg och ibland ledsen är tillbaka. Med ett naturligt känslospann och inte en påklistrad attityd som hon lånat från äldre skolkamrater. Me like.

Trollfar verkar också ha fått koll på balansen här i livet, även om det inte riktigt är i fas än. Men vi är på gång. Vi har varandra. Och en hel massa annat som många människor inte har förmånen att ha. Vi är lyckligt lottade. Och jag tycker att vi faktiskt förtjänar det.

Sedan har det blivit lite snurr på glasfronten... nya order... ny kund... nya möjligheter... kanske nya vägval att göra... Spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att läsa...

Anonym sa...

Här är det samma lika. Hinner inte ens ringa dom jag tycker om (*blink, blink*). Ser fram emot att få höra mer om glaseriet snart... När jag hinner. När du hinner. Kraaaam!