tisdag, juni 17, 2008

Status i Trollskogen

Kan väl säga att jag idag känner mig som logistikens mästarinna! Hela den här veckan var liksom planerad utifrån förutsättningen att Trollfar skulle vara up&running, men till största delen arbetsbefriad. Nu blev det inte så och jag trollar som fasiken. Börjar bli en stor talang på området.

De små trollen sköter sig exemplariskt och här helt underbart sköna. Förutom Lilltrollet kanske.... i morse pratar vi om något och hon ifrågasätter varför jag får göra ngt men inte hon. Varpå jag (mkt opedagogiskt) svarar "för att jag är ju faktiskt lite äldre än Dig". En fnysning hörs och så säger hon högt & ljudligt (till övriga busspassagerares stora glädje) "Men mamma, vad då liiiite? Skojar Du eller?" Får man dra in veckopengen för sådant?

De blåmärken jag lyckades införskaffa i söndags har antagit oanade proportioner och jag har förmodligen uppfunnit en ny färg; inte svart, inte blått, inte lila, inte grönt, inte brunt, inte gredelint men en blandning av alltihop! Inte så vackert direkt. Jag visste faktiskt inte att man kunde få blåmärken på armbågsknölen.... Fast å andra sidan, om någon kan så är det jag!


Övrigt då? Jo Trollfar är där han är. Han examineras från topp till tå, placerad i sängläge så jag vet var jag har honom. Har vi tur kommer han hem till midsommar. Mer lär jag veta imorgon.

Mellantrollet går på fritids denna vecka och hon är en fröjd att umgås med. Den tidigare så introverta, självdestruktiva damen har blivit utåtriktad, charmig och kan även visa&prata känslor!

Jag är stolt som fasiken över henne! Och mig själv!

Lilltrollet går en intensivkurs den här veckan i sång & dans, så hon är lycklig som en travhäst! Idag hade de en gästlärare som tillika är en av hennes stora idoler (om än inte min), allas vår Cavråla! Lilltrollets mamma (det är alltså jag) är en företagssam kvinna så jag har självklart laddat dotter med kamera. Så nu är hon stolt innehavare inte bara av idolkort med personlig hälsning utan även med kort tagna på henne och idolen ihop. Hur stort är inte det i en liten 7 årings liv? Megastort!

Så förutom Trollfars påtvingade ryggläge är allt annars frid och fröjd i den lilla fina Trollskogen. Där kalabaliken som vanligt vilar runt hörnet... Men what the heck, vi rider ut alla stormar!


Inga kommentarer: