fredag, juni 06, 2008

Trollskogen re-run

Nu är jag ute i Trollskogen igen. Sprätter med tårna i gräset, struttar runt och duttlat lite med blommor & blad. Leker att jag har gröna fingrar, men uppenbarligen har jag iaf lyckats lura syrenerna för de har helt plötsligt exploderat i ett hav av ljuvlig doft. Det gör inte direkt ont i ögonen att titta på heller.

Vilket jag antagligen gjorde. Ont i ögonen av att se på. Iförd en alltför liten, alltför utsliten och alltför målafärgsfläckad bikiniöverdel och otroligt slitna gamla Lewis shorts. Samt som kronan på verket hade jag pippilotter, dvs tofsar. I öronhöjd. Otroligt skönt men inte direkt klädsamt. Men what the heck, det var bara Trollfars ögon som värkte och det tar vi inget extra fö r.


Inser att jag skulle inte ha några som helst problem med att vara lyxhustru. Iaf inte så länge det finns möbler att slipa ned och måla om, verandaräcken att kludda färg på och dörrar att måla. Trots att händerna värker så är det värt det onda. För jag mår bra i själen.

Det enda som fattas mig är en liten ateljé. Men vem vet, det kanske kommer? Om inte en vacker dag så duger det med en regnig sådan.

Nu säger jag over & out från Trollskogen. För hur länge, you'll never know.

2 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

klart du ska ha en ateljé...
och tussa omkring i vilka kläder du vill..
det blir nog så ska du se..

Batbut sa...

jag hoppas.. för fulla muggar..