söndag, november 22, 2009

Vad hände här då?

Hade huvudet fullt av tankar och bubblande idéer, först skulle jag "bara" och så har det gått 10 dagar! Mysko, inte konstigt att jag känner mig gammal när tiden går undan så här.... Det blev en lite längre, helt oplanerad time out. Inte för att jag var så aktiv IRL istället, så vad jag gjorde? Inken tinken aning, men fort gick det tydligen.

Något som hänt då? Njae, inte mycket inte. Jobb, stora avslut på vissa projekt och uppstart på andra. Och så har jag varit duktig! Har äntligen sagt upp 2 kunder som jag inte synkad med och där jag känt mig utnyttjad. Den ena kunden använder mig som syndabock för sin ledning, när något inte stämmer eller gått snett så har jag gjort fel - trots att problemet varit att jag inte fått något material what so ever. Jag får tjata och be, sedan hör människan av sig och ber om rapporter dagen efter. Trots att jag inte fått mterialet! Pucko, men nu som sagt är det tack och goodbye!

Den andra kunden har i över ett års tid sagt att "just nu har jag short om cash, men bara...." och så händer samma sak over och over again. Inte en spänn har jag fått, däremot har människan plockat ut dubbla löner. Och hör bara av sig när det är vissa typer av jobb som absolut måste göras (typ Skatteverket). Men nu räcker det, tack och godnatt liksom.

Höstmörkret börjar lägga sig över mig, mentalt och fysiskt. Jag har lite svårt för det mörka, när dagarna blir kortare och nätterna mörkare. Och när tiden verkar bli allt kortare till att som jag vill hinna med. Inser att det är 5 veckor kvar till jul... Huvva! Personligen bryr jag mig inte så mycket om den, men de små trollen gillar traditionerna och jag gillar att vara delaktigt i deras glädje. Så det är bara att gilla läget, prioritera och få tiden att räcka till - vilket den oftast gör så länge man inte stressar upp sig. Och jag försöker låta bli.

Sen vet jag ju att bara den 28 november har passerat så lättar livet lite. Mysko att kroppens minnen fortfarande är så starka efter 11 år (dagen då min mor tog livet av sig), men så är det och det är bara att gilla läget.

Sorry för tystnaden, ska försöka låta bli att bara gå upp i rök så där - men jag kan inte lova .....

5 kommentarer:

h-lady sa...

Alla behöver pausa från saker o ting vissa stunder! Glada att du är här, när du är det!
Snart vänder det o ljuset kommer tillbaka.

Tankevågor sa...

Blir också så trött av/på detta mörker. Vill bara vara hemma och kokonga in mig...gå i ide. Men det funkar ju inte.

Long time no c ....saknar dig!

Du, vad BRA att du sa upp de där kunderna!!

Humlan sa...

Vi är flera som kommer och går lite grann i våra bloggar och så måste det väl få vara. Men visst är det skönt att höra av dig igen, för långa pauser blir ju oroande.

Skönt att du blev av med de där kunderna, de gjorde ju ingen nytta för dig och din firma!

Vi på Kantarellen sa...

Jag blogggar som fasen nu... men så har jag också haft mina låga perioder... både på bloggen och IRL.

Fast dimman har lättat nu. :-)

Batbut sa...

H-lady, och nu är jag tbx!
Mamse, jag vet. Inspirationen kommer och går
Humlan, det var en stor befrielse även om det satt långt inne. Men nu är det gjort!
L-girl, miss you too men idag fick vi en liten dos :-)