söndag, november 29, 2009

Slagen hjälte

Så där ja, då var första vernissagen i den egna lokalen avklarad. Och jag är mör som få, att stå på benen hela dagen var lite mer än vad min ännu ej helt läkta höft mäktade med. Men nu är det klart för denna helgen och jag får en hel vecka av vila (om man nu bortser från mitt vanliga jobb) innan det är dags igen.

Hur gick det då kan man undra? På det stora hela var det lyckat, men visst fanns det lite smolk i bägaren.

Det som var lite trist var att det kom förhållandevis lite folk, det alltid roligare när det är full snurr. Iofs förståeligt då det är massor med julmarknader som drar igång denna helgen. Och aptrist väder. Lägger man sedan till det faktum att vi ligger lite off och att vi är helt nya på den här adressen & i egen regi s är det inte så konstigt.

Det som var positivt var många saker; lokalen fungerade kanon och våra alster kom verkligen till sin rätt, det blev jättefint. De människor som kom var seriöst intresserade och 90% av dem köpte något. Roligast av allt var att vi sålde en del stora fat, vilket vi normalt inte gör på en julmarknad eftersom det är ganska dyrbara historier.

Och allra bäst - vi sålde till en konstsamlare som skulle ha fatet i sin konstsamling! Det värmde gott i hjärtat och självförtroendet fick sig en stor boost!

Nästa helg är sista helgen för i år, förhoppningsvis dyker det upp mer folk. Om vi har tur kommer det en del inköpare... från ett stort och mycket exklusivt varuhus... Vi väntar med spänning!

Sedan fick jag i min andra verksamhet en ny stor kund också, vilket iofs är väldigt kul. Hur det gick till är en helt annan historia, men väldigt kort kan jag säga att människan ifråga fick en känsla av trygghetseufori när han stötte på mig. Obs, inte STÖTTE på mig utan stötte PÅ mig, bara så at det inte blir några missuppfattningar. Jag är ju en mogen och seriös kvinna. Och väldigt gift sådan.

Och jag som alltid säger att jag egentligen inte tar fler kunder... Ja ja, det löser sig alltid på ena eller andra sättet.

Nu ska jag crasha i soffan i väntan på Both & Brennan, mitt absoluta favoritpar!

ps: Om ni inte vet vad ni ska göra nästa helg och ni befinner er på Söder - don't be a stranger! Förutom vårt glas finns det hur underbara julbuketter som helst, läcker mosaik och små, söta grandekorationer.

4 kommentarer:

Monica sa...

men vart sjutton på söder ska man da? det er ju STORT!!!

Mildamakter sa...

Hade jag bara varit där uppe hade jag kommit som ett skott, det är då ett som är säkert!

Batbut sa...

Sorry Monica.... Kristinehovsgatan 5, öppet mellan 11-16 lö-sö nästa helg.

Milda, det går ju tåg :-)

Tankevågor sa...

Jätteroligt att träffa dig igen tycker både maken och jag! :-)
Lokalen är jättefin och nu hittar jag ju dit... :-)
Lycka till nu med nästa helg!