onsdag, december 14, 2011

Karma

Funderar mycket som ni kanske har märkt. Borta ( eller på paus) är de lite mer humoristiska inläggen, men de kommer säkert tillbaka.
Som somliga av er vet så har jag en bloggmtill, som hålls fritt från denna då den enkom är fokuserad på en otroligt traumatisk händelse som drabbade oss för ett tag sedan.

Jag läste själv igenom den häromdagen då jag fåttmperspektiv till det som hände och min spontana tanke var; har detta hänt oss? Och hur i hela fridens namn tog vi oss igenom det? Men vi gjorde det och förhoppningsvis har det stärkt oss som människor, även om tilliten har fått sig en rejäl törn. Och det saknar jag.

Jag som alltid har sed saker och människor för vad de är, litat på att de inte har en " hidden agenda" kommer på mig själv att alltsom oftast undra" vad är det nu de är ute efter". Och jag vill inte att det skall vara så. Jag vägrar att bli en människa som är rädd. Jag kommer med en dåres envishet stå för det jag tycker.

Precis som alla andra har jag mina fel och brister, men jag tror att jag är medveten om dem. Och det är första steget till att kunna hantera dem. För att bli av med dem kommer jag aldrig. Ingen är perfekt och det finns heller ingen strävan i det.för det perfekta är som fabrikastillverkat glas, utan lyster och personlighet . Perfekt, men själlöst.

Så jag fortsätter min vadring här på vår jord, med mina små sprickor och skavanker. Älskar mig själv , mina familj och mina vänner. Och är trygg i att jag är älskad tillbaka.


Jag lämnar inte ut den andra bloggar hur som helst, men de som vill läsa kan maila mig.

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Så skönt att du kan se dig i det perspektivet. det gör även jag med mig själv. Att jag har delar av mig som behöver slipas är jag säker på. det gäller bara att någon vågar tala om det för mig. Tycker ofta att människor är fega. De pratas och tycks när personen inte är med men att rakryggad fästa blicken och ge ett råd eller tycka till det vågar man inte. har ju en del bakom mig jag med. Ibland när man tänker på det värsta så känns det overkligt. Ge det hela tid. Rom byggdes inte på en dag. Du har kämpat på så bra så inte underligt att du inte riktigt är klar med bearbetningen. Jag tar mig själv i sista hand. Varg honan i mig kämpar för barn o sambo först. Får en känsla att det är lika med dig
Ha en fin kväll