fredag, december 16, 2011

Sitter i soffan och gråter till Svesnka Hjältar. Jag gillar att gråta till historier med lyckliga slut, över fina modiga människor. Och justbidag känns det helt perfekt, bara jag och Mellantrollet ute i tystnaden på landet. Passar på att gråta för sånt som varit jobbigt de senaste åren, så det blir något av en rening.

Igår var det julmiddag med kunder, som intog på Globens annex och det var väl som väntat. Halvdan mat, knökafullt med folk och stor show till det. Showen var bra och bordet placerat längst fram vid scen så vi hade några artister som ålade sig fram på vårt bord. Passade på att hålla handen med Danny en liten stund, dock såg han lite förvånad ut för jag hade just smort in händerna lite väl mycket.

Brolle och Danny hade damerna klart i sig grepp och hade lätt kunna fått ligga med majoriteten av den kvinnliga publiken. Undertecknad hade nog sinnat sig om tillfälle hade getts.

Efter showen blev det Finlandsbåt för hela slanten. Fullast går först och raggningen var helt öppen utan någon som helst finess. Fanns nog en och annan som vaknade upp med ångest i 180. Partner som var så fin kvällen innan var nog inte alls lika attraktiv idag på morgonen. Själv vaknade jag med min vanliga partner, och helt fri från ångest om än lite tagen idag. Kan jag aldrig inse att jag ska inte headbanga? Nackspärren sitter som ett spännband och det lär bli en tidig kväll.

Men höll ju på att glömma.... Kvällens skämskudde! Tre män ur publiken kliver upp och kör ballongdansen inför flera tusen människor! Mot tusen spänn var i ersättning. Hur tänkte de där? Undrar om de är stolta över sin insats idag?

Inga kommentarer: