fredag, juni 09, 2006

Ödmjukhet i Trollskogen

Trollmamma: Hur har det varit på dagis idag gumma?
Lilltrollet: Bra mamma. Vet Du, att Trollpojken sa att han var kär i mig idag.
Trollmamma: Det var väl modigt. Blev Du glad då?
Lilltrollet: Njae, inte så mycket.
Trollmamma: Jaså, varför inte då.
Lilltrollet: Men jag är inte kär i honom ju.
Trollmamma: Men ändå, det är väl fint när man vet att någon tycker om en.
Lilltrollet: Men mamma, det är väl inget särskilt.
Trollmamma: Det tycker jag att det är.
Lilltrollet: Men mamma, Du vet ju hur det är.
Trollmamma: Nej gumman, Du får nog förklara.
Lilltrollet: Mamma, det vet Du ju.
Trollmamma: Vad är det jag vet?
Lilltrollet: Att alla tycker om mig!

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Oh, vad jag älskar ödmjukhet. :-D

Morgondimma sa...

Precis som det ska vara när man är Lilltroll!!

Tankevågor sa...

Insiktsfull Trollunge! :-)

Anonym sa...

Underbart! Bara att lyssna och lära!