fredag, juni 02, 2006

Mellantrollet: Mamma, hur gammal blir en get?
Trollmamma: Vad då? EnTget? Ingen aning

Mellantrollet: Men vad tror Du?
Trollmamma: Jaaa, kanske en 30 - 40 år sådär. Men jag bara gissar.
Mellantrollet: Så om vi skaffade en get nu skulle den leva till jag blev vuxen.
Trollmamma: Ja, förmodligen.
Mellantrollet: Då tycker jag vi skaffar en hund.
Trollmamma: Men varför då?
Mellantrollet: Om vi skaffar en hund så där den kanske innan jag är stor. Och då blir jag jätteledsen. Men geten lever nog till jag blir vuxen och då är jag inte lika känslig.

Trollmamma: Nej, det förstås. Men var i hela friden ska vi ha en get någonstans?
Mellantrollet: I mitt rum
Trollmamma: Men det går inte gumman. En get tuggar på allt. Då äter den upp Dina leksaker, kläder, böcker och så
Mellantrollet: Men på balkongen då?
Trollmamma: Men på vintern blir det jättekallt. Då fryser geten.
Mellantrollet: Då kan den bo hos Dig och pappa. För ni har inga leksaker
Trollmamma: Nej tack Du, ingen get i vårt sovrum.
Mellantrollet: Men mamma, nu är Du inget snäll.
Trollmamma: Nej, så snäll kommer jag aldrig bli.
Mellantrollet: Mamma, vi kanske ska skaffa en hund i alla fall

5 kommentarer:

Visionary soul sa...

Ett otroligt intrikat sätt att förhandla på! :-) Det blir en vovve till mellantrollet, gissar jag? Att det blir en förhandlare AV henne kan ni nog vara ganska säkra på! :-)

Mette sa...

Hahahah!

Jag brukar säga att jag skulle vilja ha en get här. I... hm... i min garderob, typ.

Då hade jag kunnat mjölka och ysta och greja och få ihop min egen getost!

PGW sa...

Men guuud vad tråkig du är, klart ni ska ha en get!!! ;-)

Batbut sa...

Med tanke på allerginivån i den här familjen så blir det nog ingen hund. I det fallet vore en get att föredra.... men jag tror i skippar det!

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»