onsdag, juni 28, 2006

Telefon i Trollskogen

Lilltrollet: Hej, det här är Lilltrollet som talar
Trollmamma: Hej hjärtat, hur har Du det?
Lilltrollet: Bara bra mamma. Hur har Du det?
Trollmamma: Det är bra, men jag längtar efter er.
Lilltrollet: Så går det. Men Du får skylla Dig själv!
Trollmamma: Jaså, varför säger Du så?
Lilltrollet: Det var Du som åkte. Vi är kvar

Trollmamma: Jag vet gumman. Men jag var tvungen att jobba.
Lilltrollet: Säger Du ja.
Trollmamma: Gumman, det är så. Men jag kommer ut tidigt imorgon eftermiddag.
Lilltrollet: Vi får väl se om vi är här då
Trollmamma: Jaså, vart skulle ni annars vara?
Lilltrollet: Vet inte.

Trollmamma: Ja, jag hoppas iaf att ni är där då. För jag längtar efter er.
Lilltrollet: Kanske. Vi får se
Trollmamma: Ska Du sova nu älsklingen?
Lilltrollet: Jepp. I eran säng. På Din sida!

Trollmamma: Mysigt. Då får Du gosa ordentligt med min kudde.
Lilltrollet: Okej
Trollmamma: Sov gott gumman. Jag älskar Dig. Vi syns imorgon.
Lilltrollet: Okej
Trollmamma: Puss hjärtat
Lilltrollet: Mamma?
Trollmamma: Ja gumman?
Lilltrollet: Jag älskar Dig med.
Trollmamma: Du är väl för go Du!
Lilltrollet: Mamma?
Trollmamma: Ja?

Lilltrollet: Jag tänker prutta i Din säng!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!
Ja se det är en kärleksbetygelse, det!

The Female Dinousaur sa...

Nu fick du mig att sluta dagen med ett asgarv! Tack, Batbut! We love you, too!

... sa...

DET är kärlek det...man pruttar inte på vem som helts kudde!

Du får gärna skriva ett eget blogginlägg om du vill/orkar/har några bra tips.

Vi på Kantarellen sa...

Jaa, det ÄR kärlek, för man vågar inte prutta hos vem som helst.

PGW sa...

FNISS!!!! Dina trollungar är ju för roliga :-))

Yassa sa...

Din blogg är så jävla bra!!!!

Anonym sa...

Underbart! *asg*
Heja LillTrollet! :)

Tankevågor sa...

Gulltroll säger jag bara! :D

Klimakteriehäxan sa...

Varma prutthälsningar till ditt ljuvliga lilltroll!

qi sa...

Vilken härlig lillprutt...