tisdag, juni 20, 2006

Lost in transfer

Skulle hämta Gammeltrollet idag på Arlanda. Närmare 80 och med ett lätt tillstånd av förvirring hade vi garderat med assistans. Gammeltrollet skulle hämtas på flyget och eskorteras till bagagebandet, få hjälp med väskan och överlämnas till mig.

Kontrollfreak som jag är står jag där med god marginal. Men inget Gammeltroll dyker upp. Väntar lite till och försöker intala mig att allt är under kontroll. Men fortfarande inget Gammeltroll och nu har det gått lång tid sedan övriga Rivieranresenären stolpat ut med sina väskor.

Kontaktar informationen och undrar om läget. Jo då, alla väskor från Nice är avhämtade från bagagebandet för hela 45 minuter sedan. Frågan kvarstår dock - var är Gammeltrollet? Ser bilder framför mig att han vänt tillbaka mot gaterna och vandrar runt i jakt på utgången. Eller stött på några mindre tillförlitliga personer som lurat honom på villovägar. Eller har han kanske gått på herrklubben och fått hjärtsnörp?

Kontaktar informationen igen och ber dem kolla med assistansen vart de gjort av min far. Assistansen svarar mycket förvånat att någon sådan har Gammeltrollet inte fått! Oj då, det hade de visst missat.... så synd! Men inte kan de göra något inte. Nej, det ska SAS göra. Prata med bagageutlämningen via telefonen därborta.

Trots mina invändningar om att jag inte letar efter bagage utan ett livs levande Gammeltroll så är det ändå där jag slutar. Damen i andra ändan är lika förvånad hon, då det är flygbolaget som är ansvarig för passagerarna. Med en blandning av gråt och ilska väser jag ondskefullt "att jag skiter högaktingsfullt i vems ansvar det är. Antingen tar ni er in i ankomsthallen och letar eller så gör jag det!". Nu utbryter febril aktivitet, ingen kan ta på sig ansvaret utan alla snurrar runt med vem som ska göra vad. Hallå, hur jävla svårt kan det vara? Det är väl bara att gå in och leta efter en äldre herre, klädd enligt min beskrivning? Nej då, så lätt är det inte utan först ska värsta fackförhandlingarna företas.

Turligen nog kommer det stackars Gammeltrollet lullandes till ankomsthallen, ca 1,5 timme efter sina medresenärer. Någon assistens har han inte sett till, vilket nog hade behövts för han hade tillbringat tiden med att leta efter bagagebandet. Och därefter sin väska. Som någon vänlig själ ställt vid överblivet bagage eftersom det inte hämtades i tid.

Om jag var arg? Typ lite.....

ps: har nu vissa problem. Tidigare har Allbäck legat högst upp i min egen Golden League, men Henke börjar närma sig. Frågan är om man kan ha två på 1:a plats eller är det alldeles för veligt?

5 kommentarer:

Ilva sa...

Sa dar hande det min pappa nar han skulle ner hit sista gangen, jag hade sagt till om assistens pa Munchens flygplats som ar STOOOR att det skulle komma nagon att hjalpa honom dels med att orientera sig och dels kora honom for han hade redan da svart att ga. Icke. Men han slog mig med hapnad och lyckades helt sjalv!! Pa vagen upp fick han dock hjalp.
Men da har du inte hort om nar min mammas hemresa fran London nar hon halsade pa mig dar, hon lyckades ta sig pa ett annat plan hon. Tur att det ocksa gick till Sthlm....

Anonym sa...

Huvva! Bra att du visste hur du skulle få saker hända! Oroar mig nredan för min mamma o hennes sambo redan:-)

Alla gillar Henke så jag tar nog Allbäck istället.

Tankevågor sa...

Man blir ju galen på SAS när man läser det här! Men jag känner igen mig i ditt sätt att få folk att få fart! Bra jobbat Battis!

Jag tycker man kan ha båda två....roligare så. ( på första plats alltså)

Bambi sa...

Stackars honom!

Batbut sa...

Ilva, jag sitter bredvid Dig i augusti. Eller kanske i knäet? Så jag får höra ALLT!
A-M, vi kan väl dela?
Londongirl, skojar Du? Tokspel fick jag! Och jag håller med Du - I take two!
Bambi, det var det!