fredag, juni 09, 2006

Ett äventyr!

På söndag åker jag och de små trollen på semester. En hel vecka utan trollfar, alldeles själv med de små busungarna. En helt ny erfarenhet, det längsta vi varit utan trollfar tidigare är 3 dagar och nu blir det en mer än dubbel så många.

Jag ser fram emot det både med spänning och en viss nervositet. En hel vecka när jag ensam är den som tar det tidiga morgonpasset, när lilltrollet vaknar klockan 5 och välkomnar dagen. En hel vecka när jag ensam är den som försöker få mellantrollet att komma till ro, när klockan mer än väl passerat nio slaget.

Men samtidigt en hel vecka när jag ensam får alla kramar och ömhetsbetygelser. En hel vecka när jag är centrum i deras liv. En hel vecka med sol och bad, värme och äventyr.

Det kan bli hur spännande som helst!

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det fixar du! Låter mysigt. Ha det så jätteskönt!

Anonym sa...

ni kommer ha hur roligt som helst!

Lyckliga Grodan sa...

härligt.. sol och bad.. glassdrinkar.. skratt.. värme..

får lust att spänna ut vingarna...kanske landa på solstolen bredvid.. ;)