torsdag, juni 22, 2006

Tidiga trolltankar

Trollmor: Gumman, varför var Du så arg igår?
Mellantrollet: Det var mina elaka tankar mamma
Trollmor: Jag förstår det gumman, men Du får inte låta dom bestämma
Mellantrollet: Jag vet
Trollmor: Vet Du gumman, jag får också elaka tankar. Och vill göra dumma saker.
Mellantrollet: Varför gör Du inte det?
Trollmor: För jag bestämmer över mina elaka tankar. Och om inte det fungerar pratar jag med någon kompis. Så kan de elaka tankarna försvinna.
Mellantrollet: Men mamma. Jag kan inte bestämma över mina elaka tankar.
Trollmor: Jaså, varför kan Du inte det.
Mellantrollet: För jag är bara ett barn. Och mitt immunförsvar är inte så starkt än!


Och med denna sedeslärande historia tar Trollfamiljen semester. Pick och pack är stuvat i bilen, så nu far vi till Trollskogen. Trollmor kommer gästspela lite i asfaltsdjungeln (har tagit på sig för mkt jobb såklart) - så vem vet, nästa gång vi ses kanske det kommer en rapport direkt från sommargrönskan? Ha en trevlig helg ni alla. Själv ska jag dansa soldansen så att regndropparna låter oss fira midsommar utan paraply!

8 kommentarer:

Anonym sa...

"Mitt immunförsvar är inte så starkt än - hahaha! Så underbart bra!
Ha en skön semester!
Kram,
carra

Lyckliga Grodan sa...

underbara ungar..
njut av helgen.. oavsett väder..

Theron o familj sa...

Måste ju titta in här också och säga hej! Ha en trevlig midsommar, önskar en "gammal ko i ny tappning".

Bambi sa...

Där har vi lösningen! :-)) Hon är bara för go!

Ha det jätteskönt i Trollskogen och en fin midsommar!

Theron o familj sa...

Hallå, hallå! Var är resten? Pratar naturligtvis om "batbutbabblar", det var ju klart att jag direkt skulle fastna, men det gör jag så gärna. Men forsätt snälla battis *ser hemskt bedjande ut*.

Anonym sa...

Önskar jag fick se dej utföra regndansen (utan aladåber)!
Hoppas du och alla dina troll får en härlig semester!

Cornelia sa...

Bästa kloka trollen!

Visionary soul sa...

Ni får passa på att träna upp immunförsvaret under er härliga semester, som jag önskar er! :-)