torsdag, juni 08, 2006

I did it!

Förberedde mig mentalt. En stor kopp kaffe, snus och mental pepping. Likt Lasse Åberg stod jag där och mumlade "jag kan" ungefär tretusenniohundratolv gånger.

Gick med bestämda steg, valde ut 3-4 möjliga varianter och snabbt som attan in i omklädningsrummet. Innan ångesten slog tag i mig slet jag av mig kläderna och på med första varianten. Med djupa andetag och kisande ögon lyckades jag ta mig igenom alla modellerna, utan att kräkas, svimma eller ge upp.

M a o, jag fixade det! Årets bikini införskaffad! Utan valium eller andra lugnande preparat.

2 kommentarer:

Trollmor sa...

Men GRATTIS! jag har inte vågat mej on nån provhytt ännu, det blekfeta dallret på magen gör sej inget vidare i en provhytt....

Visionary soul sa...

Snyggt jobbat! *nickar gillande* Själv har jag löst det genom att beställa en baddräkt från Gudrun Sjödén - på det viset slipper jag provandet i hytt, helt legitimt dessutom (ca 70 mil till närmaste butik)! ;-)