måndag, juni 05, 2006

Stairway to heaven

Indiana Jones, släng Dig väggen! För mina prestationer idag är way out of your league!

Med risk för liv och lem klättrade jag sakta upp på en ranglig, halvrutten trästege. Högt som gatan var det och blåsten slet i mina svallande lockar. Men jag bet ihop, klättrade envist uppåt. Väl medveten om riskerna men också belöningen som väntade. Jag andades tungt, av både förväntan och räddsla. En snabb blick nedåt fick mig att darra till. Ett fall här var inte att rekommendera.

Så äntligen nådde jag toppen! Utsikten var bedövande och jag tillät mig vila en kort stund innan jag gav mig ikast med nästa utmaning - djuren. De hade fått härja fritt under en lång period och välkomnade inga inkräktare, men med dödsförakt tog jag itu med dem en efter en. Spindlarna var stora som elefanter, håriga och med ben snabba som en dopat 100 meterslöpare. Men inget hjälpte mot mitt mod. Slutligen stod jag ensam kvar och det var nu det verkliga jobbet började.

Ja, ni har läst rätt. Jag har varit på stegen. Och på taket. Och målat taknocken. Utan att blogga först. Förlåt mig kära bloggare för jag har syndat. Men jag klarade mig helskinnad. Enda lilla blessyren var när en tegelpanna bet mig i knogen. Lite blodvite uppstod men c'est la vie!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha!
Tegelpannorna är ju de värsta odjuren jag vet! Tur att du klarade dig med livet i behåll :)

Bambi sa...

Vad i herrans namn gör du på en stege?? Med tanke på allt som brukar hända var det ju rena turen, att det "bara" var en tegelpanna ;-) *ryyyser*

Visionary soul sa...

Wow, vad spännande, med de läskiga monstren som du övervann och allt...! :-)

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»