lördag, september 02, 2006

The bitchbut is back!

Jahaja, så länge fick ni inte vara ifred för nu är jag här igen! Ca 30 timmar efter senaste blogginlägget. Shit, hur ska jag då vet att ni verkligen saknat mig? *s*

OBS! Här kommer ego skryt i 180 så förnuftiga läsare slutar här! HÄR alltså! NU!

Snacka om att jag är effektiv. I torsdags packade jag ihop pappas hem. Han hade iofs fått ihop några kartonger innan. I fredags skedde själva flytten. Och idag är hans nya hem fit for fight (hm...kanske ett malplacerat uttryck). Allt är diskat och inställt i skåpen, golven dammsugade, ny säng införskaffad samt soffa & fåtölj. Alla tavlor uppspickade, frysen och kylskåpet har fyllts. Blommor och allmänt trivselpynt inköpt & utplacerat. Duschstång inköpt & monterad. Allt är uppackat och klart. Samt städat den nya lägenheten. Okej, jag var inte helt ensam. Stortrollet hjälpte till. Men ändå.... Nu är jag skitig och mör, men framförallt lycklig. Visst är det en del saker som inte fungerat (som telefon, avlopp och trygghetslarm) men i stort så är allt under kontroll.

Den här flytten har oroat pappa något så in i bäng. Att packa, flytta och komma till nytt. Pest och pina i hans värld, för hans gamla lägenhet var ju så trevlig. Trevlig? Typ not! Inte renoverad på 25 år och med klart inrökta tapeter, smutsig som fasiken. Jag har knappt velat åka dit för det kännts så ofräscht. Och nu har han ett större & ljusare lägenhet till samma pris, med nya fräscha prylar. Helt orökt lägenhet där allt är rent! Och pappa har börjat röka på balkongen!

Min emotionellt handikappade far är lycklig som en travhäst! Han stormtrivs och är tacksam för att hans barn hjälpt honom till ett sådant bra boende. När fan blir gammal blir han religiös! Själv var jag för första gången på över 20 år glad att komma hem till pappa! Så nu tänker jag ägna mig åt välförtjänt lördagsmys med de små trollen!

6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Var glad! Tänk om alla gamlingars flytt skulle funka så bra! Så är det ju tyvärr inte. Jag bävar för vad som ska hända den dag min mamma ska flytta.

Anonym sa...

En stor guldstjärna i kanten för jobbet du fixat, Bra gjort måste kännas skönt.
Men vila dig nu, och jodå Filifjonkan har kollat in förtifjorton gånger om du har dykt upp så jag lovar du varit saknad ha en trevlig helg på dig nu.

Humlan sa...

Jag är (som du säkert vet) inte förnuftig! Inte nog med att jag läser ALLT du skriver, jag rekomenderar dig till mina vänner... så nu hoppas jag att du fortsätter att vara roligt, kvick, bitsk, klok och MYCKET läsvärd! Annars kanske jag får klagomål... *s*

Duktig har du iaf varit! Hela flytten fixad och såå skönt att han trivs och är tacksam. Ha det skönt resten av helgen!

Anonym sa...

Så skönt att allt gått bra och att han trivs!

Sen undrar jag om det går att få hyra dig? LOL Du skulle behöva svepa in som en virvelvind i mitt flyttkaos. Du är SNABB!!!

Mette sa...

Hahahahha! Vilket uttryck om din emitionellt handikappade far som är glad som en travhäst! hahahha.

Bra mening som säger mycket! Jag ser honom gnäggandes framför mig med ögon som roterar som ping pong-bollar där han står på sin balkong.

Batbut sa...

Klimakteriehäxan, ett råd - vänta inte tills det är dags...
Filifjonkan, tack! Jag suger i mig
Humlan, jag ska försöka leva upp till Dina snälla ord! *S*
Hexi, det är bara att ringa mig! Snabb och effektiv är jag, men inte billig...*s*
Mette, nu har Du en vacker bild att skåda *S*