lördag, september 02, 2006

Goddag yxskaft!

Trollmor: Hej, jag ringer för att kolla hur det går med flytten av Trollmorfars telefon?
Glocalnet: Ett ögonblick....
Glocalnet: Jo jag ser att vi har den beställningen. Men vi måste skicka ut en tekniker
Trollmor: Men varför då? Ni har ju fått telefonnummer till tidigare lägenhetsinnehavare.
Glocalnet: Jo, men det är tydligen något som inte fungerar. Så det kommer en tekniker.
Trollmor: Jaha, när då? För han flyttar imorgon, och när vi beställde skulle ni höra av er om det inte fungerade.
Glocalnet: Ja men nu ringer ju Du istället.
Trollmor: Jo visst, men nu blir han utan telefon i 1 vecka. Han har trygghetslarm och för det behövs telefon.
Glocalnet: Men då får han klara sig utan i en vecka.
Trollmor: Tydligen, men han är 80 år och förvirrad. Han har en hjärntumör som gör att det inte fungerar som det ska.
Glocalnet: Ja det var tråkigt, men inget vi kan göra något åt.
Trollmor: Du kan inte få ut en tekniker till imorgon då?
Glocalnet: Nej, vi köper den tjänsten.

Trollmor: Kan Du inte prioritera honom då och begära att er underleverantör kommer ut imorgon.
Glocalnet: Nej, men så fungerar det inte. Det är vår underleverantör som bestämmer.
Trollmor: Que? Är det inte ni som är kund?
Glocalnet: Jo visst. Men nu är det så. Teknikern kommer nästa vecka. Han ringer innan.

Trollmor: Jaha, jag får väl nöja mig med det. Vem ringer han då?
Glocalnet: Din far

Trollmor: Jaså? På vilket nummer då?
Glocalnet: På det som ska flyttas
Trollmor: Han flyttar imorgon! Ni kan inte ringa honom
Glocalnet: Jo men vi måste ringa den som ska ha flytten, och göra upp med tid.
Trollmor: Förstår Du inte? Han flyttar imorgon och ringer teknikern på hans nummer är det ingen som svarar.
Glocalnet: Nehej.... oj då.... Ja, då fungerar det nog inte...

Typ inte alls! Kanske bättre Glocalnet la pengarna på personalutbildning istället för reklam.....

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var riktigt lågt...

*LOL*








Förlåt! Kunde inte låta bli =D

Bloggblad sa...

Dom har nog nyss sett Moment 22 och fått inspiration.

MB sa...

Men ta lilla pappa och sätt honom på deras kontor tills han fått tfn....eftersom han behöver ett trygghetslarm så får de rycka in, dag som natt......han skulle få telefon på en timme.... :-)

Vi på Kantarellen sa...

Vojne vojen... är man förvånad?

Anonym sa...

Alltså detta är dagens teleservice gäller visst alla bolag som har med tele att göra Inte klokt de behöver utbildningskurser samt charmkurser . Skicka in denna blog rakt in i tidningen så den publiceras på förstasidan dags för sådant nu hör ofta sådana här beskrivningar, Har han desutom larmet så får de sätta fart morr...

Tankevågor sa...

Sanslöst!

Anonym sa...

Måste tipsa eftersom jag är vis av liknande erfarenhet av Glocalnet. De har en heriarki som är bortom allt förstånd, men för mig var det värt att klättra på den stegen. Det tog ett par dar att fråga sig fram "vad heter Din chef" och till slut kom jag äntligen fram till en empatisk och intellektuellt begåvad tjej som inom loppet av några sekunder hade fixat alltsammans. Jag begärde både hennes direktnummer och personliga mail och sen satt åtgärden som en smäck. Precis som jag ville ha den! Många av de där supportrarna har ju knappt ens flyttat hemifrån än...

deeped sa...

Ännu ett bevis på att det inte är så konstigt att IT-bubblan sprack. Läs dagens postning på Researcher.se.

Anonym sa...

Vilka jäkla puckotyper!!! Be att högsta chefen ringer dig. Då brukar det fungera...."Morskan"

Jenkins sa...

Hej!
Länge sen sist!

Visst verkar glocalnets supporet vara hämtad från en annan planet? En av anledningarna till att jag bytte. Och aldrig ett enda svar på en fråga. Never one. Ha de!

Batbut sa...

Tess, det var min tanke också *s*
Bloggis, exakt så
Alex, kan Du inte komma hit och skrämma skiten ur dem?
Mamse, inte egentligen
Filifjonkan, faktum är att just nu står vare sig telefonbolag eller hyresvärdar högt på listan...
Londongirl, det är det!
Airam, bra råd - som jag testade, men det tog tvärstopp... Konferens var det visst...
Deep/Ed, har läst och begrundat! Det värsta är när människor förlitar sig på tekniken och stänger av huvudet!
Morskan, I did - men chefen var på konferens som det så fint hette...
Jenkin, long time no see.. Welcome back! Glocalnets underleverantör Skanova är bedrövliga.. har en kompis som väntat 3 månader på Bredband....