måndag, september 25, 2006

Trollmor goes nuts!

Trollmor: Voine voine voine, vad det är stökigt nu. Allt blir bara knas
Batbut: Så ja lilla trollmor, skärp Dig nu. Det är inte Ditt fel!
Trollmor: Men mellantrollet har stökigt i skolan
Batbut: Jo, jag vet. Men Du gör Ditt bästa. Och Du är en bra mor!
Trollmor: Och trollmorfar har dubble hyror den här månaden, fast det har han glömt. Så nu måste jag ta hans sista pengar
Batbut: Jo visst, men det är inte Ditt fel. Och han har sparpengar.
Trollmor: Visserligen. Men ändå! Och så har brorsan det lite krisigt just nu.
Batbut: Och Du vill då lösa hans problem?
Trollmor: Men det är väl klart jag vill.

Batbut: Hallå, det är inte DITT problem. Eller DITT ansvar!
Trollmor: Jag vet, men ändå. Och så har jag en väninna som inte mår något bra. Jag måste ringa henne.
Batbut: Måste Du? Kan inte hon ringa?
Trollmor: Jo men...

Batbut: Trollmor! Skärp ihop Dig! Du kan inte rodda hela världen! Allt är inte Ditt ansvar. Så nu får det vara bra med det. Gå och lägg Dig. Läs en bok. Och koppla av! That's an order!
Trollmor: Jo men....
Batbut: Marsch pannkaka! Det finns säkert nya problem Du kan lösa imorgon. I säng! NU!
Trollmor: Jo men...
Batbut: I'm not talking to you!
Trollmor: Nehej, jaha. Ja ja, godnatt då!

6 kommentarer:

Lisa sa...

Bra rutet! Ibland måste man faktiska bara sova lite.

Anonym sa...

*s* Ja, god natt då!

Hoppas att du får sova ordentligt inatt. (Jag har precis läst igenom dina inlägg om mellantrollet. Hoppas det löser sig, och att de andra föräldrarna också tar sitt ansvar.)

Många kramar till dig!

Lyckliga Grodan sa...

heja battis.. du är så klok..
säg till trollmor att släppa taget..
ordentligt..
kram..

Anonym sa...

ja trollmor skall vila sig med, Hon skall inte vara problemlösare åt alla människor räcker med hennes små barn som hon får agera curlingmamma åt tycker Filifjonkan med så läs en bok sov en stund

Humlan sa...

Det är tur att Battis sätter gränser när Trollmor bara vill alla väl... och glömmer sig själv.

The Female Dinousaur sa...

Kluvet... :-)
Hoppas Trollmor får sova gott! Och en likaledes god natt till Batbuttan!