torsdag, september 21, 2006

Ny affärsidé?

Trollfar: Vi har fått en extremt hög elräkning och är lite frågande
Elbolaget: Jaså, ja då får vi titta på den.
Trollfar: Som ni ser har vi helt plötsligt 4 dubblat vår förbrukning under sommaren i år kontra tidigare år.
Elbolaget: Ja, det verkar ni ha gjort.
Trollfar: Det är lite mystiskt, med tanke på att denna sommar var otroligt mycket varmare och vi har inte skaffat några nya saker som drar ström.
Elbolaget: Då kanske det är fel på elskåpet
Trollfar: Ja, det var det vi trodde.
Elbolaget: Då kanske vi ska kontrollera det
Trollfar: Det vore bra
Elbolaget: Men om det inte är fel på skåpet får ni betala arbetskostnad för besöket!

Bra affärsidé - man låter kunderna stå för översynskostnaderna! När jag blir stor ska jag bli elbolagsdirektör!

Nu ska jag bada. Sedan ska jag glo på TV. Och sedan rumla runt med David igen. Vi hann liksom inte klart igår... Och sedan.... s o v a! Jag är trött som en utter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni Fortum eller? De brukar inte direkt vara så generösa av sig... Fast iofs så är Vattenfall inte så mycket bättre alla gånger, men i jämförelse är de hur bra som helst...

Anonym sa...

Helt sjukt!

Är de i maskopi med telebolagen, tro...

PGW sa...

Elbolag är ONDA! Och definitivt i maskopi med telebolag som är likadana!

deeped sa...

Det skulle jag inte acceptera. Det är väl nätbolaget som "äger" elskåpet?