måndag, september 04, 2006

Määh!

Okej, dagisbaciller har jag hört talas om men vad i helsicke är pensjo baciller?

Efter att ha slitit häcken av mig i helgen har jag begåvats med en hejdundrande förkylning! Legionärssjukan vet jag vad det är, kanske det finns en svensk variant - pensionärssjukan?

M a o, jag är s j u k. Igen! Voine voine, men vad fasiken - det går över. Bara ni idkar mycket medlidande så att jag blir stärkt i själen *S*.

Funderar skarpt på att linda in näsan i silvertejp, vad tror ni om det?

10 kommentarer:

Morgondimma sa...

Stackars, stackars STACKARS dej...

Anonym sa...

Tycker synd om dig, men klarar du stafettpinnen?

Batbut sa...

Tack Dimman, tackar tackar.
Och Du med Anne-Maj. Klart jag klarar pinnen - fast det beror iofs på vad ämnet blir..... huvva! *s*

Bloggblad sa...

Stackare! Ta en rejäl whisky och skräm bort dom med. Eller börja knapra vitlök så håller sig alla med elaka baciller borta från dig...

Humlan sa...

Jag har droppsnuva, fick sitta med näsduken under nästippen när jag pratade i telefon nyss... Men annars mår jag bra, så jag hoppas att kroppern vinner fort över virusarna, så att jag slipper fler symptom.
Så, nu tycker jag SYND om dig, men jag tror att näsdukar är bättre än silvertejp... denna gång!

Anonym sa...

Medlinande startar här: Guuuuuuuuuuud vad det är synd om dig hjääääääääärtat. Åhhh, ack du min moder, må hälsan snabbt komma tillbaks till dig så att du åter kan njuta av höstens härligt friska väder :)

... sa...

Kry på sig gulle dig!
Silvertejpen får du allt låta ligga tills du mår bättre.
Tror jag ska lägga mig ner och simulera sjuk jag... Inte fått någon uppmärksamhet från Mickey på sistone och börjar bli sur. Månne jag blir bjuden på fika i Hbg då? Hehe. Sen skulle en portion sängliggande kanske bäda för mera läsande för min del oxå. Loppan är dock hemma med sin mage, så här blir precis inget av vett utfört. *suck ack och ve* Visst är det synd om oss! Och tantsnusk utan tantsnusk borde det vara böter på!

Anonym sa...

Krya på dig Tösen...

deeped sa...

Du är inte sjuk. Du har drabbats av en folkpartistisk konspiration.

Batbut sa...

Bloggis, hur många liter måste jag dricka?
Humlan, jag tejpar en näsduk under näsan! Stackars dig med!
Mickey, sådär ska det vara! Ett riktigt medlidande (fast det där med moder gjorde att jag åldrades en del....)
Kimmi, det är syndast om oss i hela världen!
Tack Lena
Deep/Ed, var väl det jag trodde! Man ska inte lita på politiken