lördag, maj 06, 2006

Batbut goes spinage

Vet ni hur många löv som ryms på 3000 kvm gräsmatta? En hel del kan jag väl säga. Vi har en komposthög som skulle räcka att odla upp hela Sahara! So kära Sahariter, behöver ni lite mull - you just call me!

Annars kan jag skryta med att jag tillbringat dagen i BIKINI! Än så länge är det inga grannar här så jag tordes hänga in dykardräkten och förevisa min blekfeta lekamen för de stackars fjärilar och andra flygfän som passerade förbi. Kan väl lite försynt påpeka att jag skulle kunna få jobb som fågelskrämma anytime.

Just nu sitter jag nyduschad i morgonrock och sippar på ett glas rött, på altanen. Termometer visar hela 19 grader! Hajar ni - sommarvärme! Finally och jag bara njuter.

Enda nackdelen är att vädret har triggat mina "Ut i naturen" gener så jag har krattat, ansat, klippt, sågat, rensat, grävt, planterat, vattnat så det står härliga till. Fråga min rygg får ni höra. Jag är antagligen vill för gammal för sådant här... Voine voine, vilken värk. Å andra sidan, vilken snygg tomt vi börjar få nu!

Och maken är glad för jag har inte hunnit med att måla idag. Har ett klart sug efter att måla vårt bastuträfärgade tak vitt. Efter att ha bearbetat maken i ett helt år har han äntligen sagt ja, men han fasar för när jag börjar. Det brukar bli färg inte bara där det ska vara, även jag brukar bli lite påverkad so to say.

Over and out from naturbarnet Batbut

3 kommentarer:

Humlan sa...

Jag vet inte om man ska beskriva dig som naturbarn eller naturkraft... kanske bägge?! Om inte ryggen klagar efter allt detta, så är du vältränad som bara den, eller trädgårdsproffs (som väl blir vältränad som sidoeffekt).

Jag har ett svagt minne av beskrivningar av tidigare målarbravader...
Tror säkert att det blir ett riktigt lyft(!) att måla taket vitt, det brukar göra mycket för rummet.

Farsan_Baloo sa...

3000 kvadrat? Men herregud... jag ojar mig över mina 400 och fattar inte hur jag ska orka med att klippa gräset. Hoppas att du har en bra handyman som tar hand om det där. Gräsklippning ligger högt på tråklistan.

Batbut sa...

Humlan, naturkatastrof går oxå bra *s*
Farsan, här snackar vi mkt gräsmatta! Som maken klipper och JAG får kratta...