måndag, maj 22, 2006

Icke sa Nicke!

Inget förlag ville ha mig..."snyft snyft". Iaf inte det jag skickade in nu, så frågan är - ska jag ge upp eller ska jag "på't igen"? Måste nog vårda mitt sårade ego ett tag och fundera på om jag verkligen har något att komma med på den litterära fronten eller inte? Öppen kritik mottages gärna, smicker är också helt okej så länge den är ärlig. Men om ni bara är tysta så blir jag knäckt! Att inte synas är mitt värsta.

Så, detta var dagens "usch vad det är synd om mig". Nu ska jag transformera mig till Batbut, den flygande kocken. Om jag inte flyger vilse så lär jag vara tillbaka förr än ni tror.....

19 kommentarer:

Anonym sa...

Inte skall du ge upp heller!
Hur många försök tror du våra stora författare blev nobbade innan dom slog igenom?
Envishet lönar sej! Jag håller på dej!
(be dom fara åt -------, för dom lär ju ångra sej)

Humlan sa...

Det jag läser här, tycker jag om.
Här skriver du Bra!
Och jag antar att du inte skriver sämre bara för att det inte är en blogg ...eller?
Så, på dom igen!

The Female Dinousaur sa...

Håller med ovanstående kloka talare! Det är klart att du inte ska ge upp. Det gäller att hitta sin nisch bara, och humorn tycker jag att du ska satsa på. Bitsk, ironisk och kaxig!

Ilva sa...

Var det den som jag laste? I sa fall vet de inte vad de gor baby. Men det finns sakert fler forlag sa skicka pa! Skicka in den till samma forlag ungefar en gang i halvaret, jag slar vad om att de har olika malprojekt som andras hela tiden!

deeped sa...

Allvarligt: varför startar inte du och Sandra ett själva?

PGW sa...

Hur många förlag var det som nobbade Harry Potter? Och hur var det med skivbolaget som nobbade Beatles?

Kämpa på ...

Vi på Kantarellen sa...

Jag säger som jag sagt till Millan: "Förvänta dig 100 nej, innan du får ett ja.

Anonym sa...

Åh, här sällar en till din fans club och säger: ge inte upp. De andra har sagt kloka och uppmuntrande saker. *heja batbut*

Anonym sa...

ge a l d r i g upp. det gjorde/gör inte jag, och kan jag kan banne mig du. du skriver bra, så det så!

Bambi sa...

Instämmer med övriga, ge inte upp! Du skriver jättebra!

Mette sa...

Jag har inte kollat - om du menar den andra bloggen?? Men här skriver du ju jättebra! Du har verkligen begåvning och herrejissess - hur många gånger var det nu igen Pippi Långstrump blev refuserad??

Batbut sa...

Tackar för alla ord! Jag ska inte ge upp, ska ge fasiken i att vara så fåfängt stolt! På'n igen alltså! Deep/Ed - fixar Du reklamen då? Så kan Biggis promota? Och PGW layouta? Ngn mer som vill bara med i "Bloggarnas Bokförlag"? Sandra, ska Du eller jag vara VD? Jag bör nog inte vara personalchef iaf *s*

Gagga sa...

Bra idé det där med Bloggförlaget. Jag kan ju göra omslagen åt er ;)
Ge inte upp!

Monica med yffen sa...

Det går alldeles utmärkt att ge ut böcker själv också men fortsätt att skicka in till förlag - det finns hur många som helst.

För att få riktig erfaren och konstruktiv kritik, skulle jag anlita lektör. Det gjorde jag. Man är, trots allt, hemmablind när man skriver.

Monica med yffen sa...

Å, Batbut, så det låter, det jag skrev. Jag menar inte att du skriver dåligt - tvärtom - men en lektör öppnar ögonen för t ex sakfel etc. Det var så jag menade, inget annat.

Batbut sa...

Gagga, jag kommer ta Dig på orden *S*
Monica, det är lugnt, jag förstod hur Du menade. Tog det inte som kritik. Och tanken är god - gäller bara att hitta en lektör - växer de på träd?
Sandra, jag med - men jag vet inte om jag var så bra. Var Du? Vi kanske ska turas om, udda veckor Du och jag jämna? Okej, ska fortsätta skicka. Promise

Anonym sa...

Jag läser... Låt några utvalda, positivt inställda läsa, (du har ju en hel hög här) och ge framförallt inte upp!

The Female Dinousaur sa...

Självklart är jag med och promotar Bloggarnas Bokförlag! Och jag säger det igen: ge inte upp bara för att du fått negativt besked från ett håll. Fortsätt, fortsätt, fortsätt - för skriva, det kan du!

Batbut sa...

Tack Ulrika!
Biggis, your'e on!