fredag, maj 19, 2006

Nostalgitripp

Igår var jag på krogen. I rent socialt sammanhang. Inte jobb, inte representation, inga jubileumsbegivenheter utan bara rent & skärt nöje. Och det var inte igår direkt. Något ringrostig. Turligen nog var det ingen som flirtade med mig, för då hade jag antagligen fått hjärtsnörp och/eller flytt i panik. Skulle det mot förmodan varit någon som flirtade med mig så märkte jag det iaf inte.

Men trevligt var det. Mycket flams & trams. Sanslösa diskussioner som startade seriöst med hälsa och slutade på en totalt annan nivå. Way below the belt, som man kan uttrycka det. My lips are sealed, inget skvaller här inte.

Det enda som var mindre angenämnt var att några i sällskapet lyckades erinra sig ett inte helt roligt rekord som undertecknad innehade i sin ungdom. Och så kom givetvis önskemål om en repeat. Jag lovar dyrt och hederligt att jag inte ens var i närheten av att tangera rekordet, men lik förbaskat var jag tvungen att trycka i mig (håll i er nu) HOT SHOTS! Hajar ni hur länge jag varit med i svängen. Hot Shots går bort! Eller som bartendern lite ironiskt uttryckte det "love, it is soooo 80's".

Den seriösa sidan i mig insåg att jag inte skulle köra nostalgitrippen to the bitter end, utan avvek när de övriga drog iväg på Caféet. Annars hade det väl slutat med GT och luftgitarr av stora mått. Och det hade inte varit helt lyckat med tanke på tokintensiva dag. När jag skulle tänka. Mycket. Det gick väl sådär kan jag säga.

Dagen har nu avslutats med mys med lilltrollet (mellan och stort troll tog sig en tur till Trollskogen). Det har ätits middag i soffan, dansats till Så ska det låta och nu snusar lilltrollet sött. Trollmamma har haft ett litet tokryck och målat balkongmöblerna. Helt normalt att börja med kl 21.30 en fredagkväll. Nu velar jag mellan en dejt med JB eller en fight med Zelda? What you say?

6 kommentarer:

anna sa...

så bra att du har övat inför nästa helg ;)

Anonym sa...

Oj HOT SHOTS! Det var längesen jag drack sådant. Ska nog göra det snart, men när?

Mette sa...

Hot shots... hm... det där har jag glömt... är det inte bara shots det heter? Eller är det något annat?

Härligt med pub-kväll!! Nu kan ju t o m jag gå ut igen - när jag kan sitta och blossa på uteserveringarna.

Bambi sa...

Jiiises! Hot Shots! Ja, det var ju ett tag sedan *tänker bakåt i tiden* Det var ju smart av dig att inte försöka sätta nytt rekord :-))

Du måste vara en mycket energisk kvinna, som målar balkongmöbler på kvällskvisten :-))

Anonym sa...

Zelda så klart! Shots har jag aldrig klarat av, men dessto mer av annat!

Batbut sa...

Kan iaf högaktingsfullt lova - no more shots this year!