lördag, maj 20, 2006

Schlageryra?

Lilltrollet: Mamma, har Du varit med i Melodifestivalen någon gång?
Trollmamma: Nej Du gumman, det har jag inte.
Lilltrollet: Vill Du inte det?
Trollmamma: Vet Du vännen att det handlar inte bara om man vill. Det är en tävling och den som vinner får vara med.
Lilltrollet: Kan inte Du tävla någon gång då mamma?
Trollmamma: Jag tror nog inte det skulle bli så bra, för jag kan inte sjunga.
Lilltrollet: Men Du kan ju dansa mamma. Så kan Du låtsas sjunga.
Trollmamma: Tror Du verkligen att det skulle fungera?
Lilltrollet: Men mamma, Du är mycket sötare än dom på TV:n.

Trollmamma: Du är väl för rar gumman.
Lilltrollet: Och så har Du mycket finare kläder också.

Trollmamma: Tycker Du inte att dom har fina kläder?
Lilltrollet: Men mamma, dom har ju nästan inga kläder alls!

12 kommentarer:

Morgondimma sa...

Vilket gulltroll *L*

Humlan sa...

Det var faktiskt ungefär vad jag sa till MIN mamma i dag i telefon (ang kvalomgången, då var det ännu mindre kläder)

anna sa...

*asg* men dom som vann, de hade kläder minsann!

PGW sa...

Jag tycker vi ska ha ett bloggband nästa år! Men gärna lite bekvämare kläder än monster-finnarna, det ser så varmt ut. Om jag startar Fleece-nunnorna, hänger ni med då? Det är bara halvvarmt.

Mette sa...

Hahhahah - precis vad jag skrivit om på min blogg idag!

Mette sa...

Fleecenunnorna ställer jag upp på!

Anonym sa...

Vilken osviklig support du får!

Anmäler mig till Fleecenunnorna (kan spela kazoo)under förutsättning att det är blixtlås på fleecetröjan så man kan lufta sig.

Anonym sa...

Hon slog huvudet på spiken, lillan.
Det var faktiskt befriande att Lordi vann tycker jag.
Det ruskade om tävlingen rejält.

Bloggblad sa...

Vi har ju redan ett bloggarband - från förra sommaren. Eller har det avsomnat? Eller var det en dansgrupp? Aladåberna?

Snart börjar badsäsongen, då drar jag igång min blockflöjtsträning!

Cornelia sa...

Fleecenunnorna eller aladåberna - jag ställer upp.

anna sa...

oh, jag var ju coach för aladåberna...jag får erkänna, jag har skött mig riktigt d å l i g t. Så nu får det ju bli bättring!

Batbut sa...

Shit, det glömde jag! Aladåberna... coachen, ta nu Din plikt på allvar och samla till träningsläger. Eurovision 2007 är inte låååångt borta. Kanske en hybrid mellan aladåber och fleecenunnor? Jag är som snyggast när jag syns som minst....