måndag, maj 29, 2006

Gamla troll

Mellantrollet: Mamma, jag har en jättebra idé?
Trollmamma: Jaså gumman, vad för något?
Mellantrollet: Du vet det där stora fina huset där vi bodde förut?

Trollmamma: Ja..?
Mellantrollet: Där får man bo när man blir gammal. Så då kan Du och pappa bo där.
Trollmamma: Det är smart, men det dröjer nog ett tag.
Mellantrollet: När Du blir vithårig får Du flytta dit.
Trollmamma: Jaha, och pappa då?
Mellantrollet: När han blir gråhårig. Och det blir snart för han har redan slingor!

Trollmamma: Var ska Du bo då?
Mellantrollet: Hemma såklart

Trollmamma: Det är nära och bra. Kommer Du och hälsar på då?
Mellantrollet: Njae, det tror jag inte.
Trollmamma: Jaså, varför inte?
Mellantrollet: Jag kommer nog inte ha tid. Men jag kan ringa på söndagar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

nu har jag läst allt. tack, det var superkul att träffas! verkligen, det gör jag gärna om. och ja, jag hittade till tåget....utan att gå av på fel ställe ;)

Batbut sa...

Detsamma! Ledsen att jag var tvungen att stressa, men dagen började ju lite kaotiskt...*s*
Skönt att Du hittade hem igen, nästa gång på t-banan ska Du få en tag att hänga runt halsen "denna tjej skall av vid Hornstull". kan det vara något? *s*

Anonym sa...

Hahaha!
Det var som den där gången lilla AL fantiserade om framtiden.
- Du mamma, när jag blir stor ska jag bo i L:s hus.
(L är hennes styvfar)
- Jaha, men var ska jag bo? frågade E, hennes mor.
- Åh... du kan också få bo där!
- Men jag då?? frågade L. Det är ju ändå mitt hus.
- Men du är ju död då.
*skratt* Hårda bud!

Batbut sa...

Har Du tur Carra får Du stå på spishyllan *S*

Visionary soul sa...

*storskrattar* Helt underbart! Vad skulle vi göra utan våra små genier...?

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»