söndag, juli 09, 2006

BiB

Efter min vaknatt så gick jag ned i varv. Förmodligen ett sista aktivitetsryck innan semesterkänslan infann sig. De sista dagarna har jag varit otroligt trött, kan iofs ha lite att göra med små troll som somnat sent, varit vakna mellan 2-4 för att sedan studsa ur sängen klockan 7.

Jag har inte studsat! Tvärsom har jag släpat mig fram, orkat knappt laga mat, läsa, umgås och än mindre blogga. Värmen har definitivt gjort sitt till, min kropp är inte konstruerad för några omfattande aktiviteter när temperaturen visar över 30 grader i skuggan. Men visst är det skönt, iaf så länge jag slipper göra något. Därav är bara halva huset målat. Å andra sidan har jag skurat hela huset invändigt med såpa så nu luktar det sommar.

Usch och fy, jag ljög för er. Jag har visst studsat! Inte ur sängen, men väl på vår stora nyinköpta studsmatta. Kan väl säga att det roade betraktarna något enormt. Lika graciös som en flodhäst i ett såpat badkar. Kan väl säga som så att jag blev snabbt varse vilka kroppsdelar som besatt överflödigt hull. De delarna liksom rörde sig en bra stund efter det att jag slutat studsa. Kände mig som en bryllepudding! Dock inte lika söt, med mina tvättbjörnsögon.

Jag sitter här och funderar på en utmaning. Inte så mycket åt er som åt mig själv. Ska fundera vidare och se vart det landar någonstans. Nu ska jag byta till en torr bikini, för Trollmor har badat idag. Flera flera gånger, trots att vattnet inte uppnådde mer än 24 grader.

C U later folks!

BiB = big is beautiful, bitch is back, batbut is back, batbut is a bitch - välj själv *s*

8 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

lilla fladdermus...
din kropp försöker tala till dig..
nej.. jag menar inte dallret...
utan tröttheten..såklart...
/grodan back in business...

Bambi sa...

Kan du inte ta lite mer ledigt? "bara ett halvt hus målat och skurat hela huset" Hör du, du har semester!! Basta!!

Anonym sa...

Filifjonken väljer Big is beautiful eller "jag är inte tjock jag är fluffig"
Det är katten Gustavs melodi o den är jag med en anhägare av.
Ta dig en sovmorgon det kan du behöva någon får gå upp med dina barn

Visionary soul sa...

*skrattar* "graciös som en flodhäst i ett såpat badkar"... det behöver man ju inte ens se för att fatta att det är kul, det blir nog roligare av hur du formulerar det... ;-) Och tvättbjörnar är ju jättesöta, så där hade du nog lite fel! ;-)

PGW sa...

Filifjonkan, mycket bra beskrivning den anammar jag direkt! "Jag är fluffig" :-)

Jag är blekgrön och min bak är ganska fluffig.

I övrigt, ligg still och gör ingenting en stund Battis! Måla hus och sånt är inte semester!!!

Humlan sa...

Jag är idag en fluffig och loj humla med blodtrycket nere i knäna och väldigt oaktiv ska endast se andra springa (jagandes fotboll) ikväll, möjligtvis kan jag tänka mig att vifta lite med stickor eller virknål...
Jag tycker att du ska lära dig att sitta still och koppla av...
Det kan vara bra att kunna!
Börja träna!

Lyckliga Grodan sa...

fluffiga grodan instämmer och nickar... inte måla hus.... bada flodhästar.. eller olja in tvättbjörnar..
;)

Batbut sa...

Fluffig fladdermus försöker fritida!