måndag, juli 17, 2006

Lägesrapport

Fortfarande sjukt i Trollskogen. Jag har insett att halsfluss inte botar sig själv, så det blir pencillin. Som tur är har jag en söt, rar och omtänksam doktor i vänkretsen, så hon har fixat recept. Så snart så har jag hopp om livet igen *s*.

Det är helt otroligt hur sänkt jag blir när jag får halsfluss, huvudet sprängvärker, jag kan inte äta och kroppen känns som om någon dragit den genom en mangel. Jag har i princip legat i sängen sedan i lördags kväll. Inte ens orkat läsa. Hur uttråkad blir jag inte då?

Däremot har jag lyckats klämma 3 videofilmer! Det är mer än vad jag lyckas konsumera på ett år annars...

Först ut var Walk the Line, filmen om Johnny Cash liv. En klart bra film, framförallt för enastående skådespelarprestationer. Storyn i sig själv har man ju sett förr - missbrukande man, godhjärtad kvinna. Kärlek och så småningom happy end. Men som sagt, suveräna skådespelare.

Sedan skulle jag pigga upp mig med lite ögongodis i form av Richard Geere, still going strong. Autumn i New York där Mr Geere fick använda sig av all sin charm. Inte mig emot. Jag njöt varje gång han var i bild. Winona Ryder gör inte heller ont att titta på direkt. Storyn var en liten modern variant av Kameliadamen tycker jag, men klart sevärd. Och så insåg jag att Winona Ryder och Gammelmamman är otroligt lika varandra!

Avslutningsvis rekommenderade Trollfar en "jättebra film", Master in Command. Med Russel Crowe som sjövild kapten. Mycket vatten var det. Många kroppar som gick i bitar var det. Och så vänskapen mellan män. Ingen kärlek så långt ögat nådde, men det var helt okej. Däremot var det en grabbfilm. Själv fick jag bara ont i huvudet.

Nu ska jag återgå till horisontalläge och ömka mig själv en stund till. Fasiken, inse hur sjuk jag är när jag knappt kan snusa! Då är det illa.....*S*

5 kommentarer:

Anonym sa...

åhh så eländigt nu då i värmen med!
Kolla Pirates Johnny Depp inte för handlingen eller någon slags kvalite på film utan snarare för lite "vilt ögongodis"
Och framför allt krya på dig (nedkallar allt möjligt i godhetsväg att bota din fluss..

Vi på Kantarellen sa...

Gammelmamman är möcke söööötare!

(Jag vet att hon hatar när jag skriver det.) :-D

Anonym sa...

Skönt att höra att du fått medusin! Dom där elaka basiluskerna som gör halsfluss, behöver medusin. Ät nu hela kuren också, så att du blir helt frisk.
Åh, man tackar allra ödmjukast för komplimangen, vad gäller likheten med Winona. Har aldrig tyckt mig vara lik henne, någonsin. Så söt är jag inte. Däremot kan jag själv se att jag är (eller åtminstone var) extremt lik Jodie Foster i När lammen tystnar. På den tiden hade jag page-frisyr också. Jag blev faktiskt uppringd av ett gammalt ragg som jag inte hört ifrån på jättelänge, efter att han sett filmen. Men då är jag nog hellre lik Winona.

Anonym sa...

Walk the line var den filmen jag såg senast på bio och den är verkligen jättebra!
Och igår kväll tog maken med mig på bio! vi såg Pirates of the Caribbean 2 Den var helt okej! Men nu måste jag se ettan med för den jag jag nämligen inte sett. coh så trean måste ju ses med förstås, nästa år.
Krya på dig
och ha en fortsatt skön sommar.

Bambi sa...

Krya på dig!