lördag, juli 01, 2006

Tveksamt troll...

Jag har I landsproblem! Av major storlek. Egentligen ganska behagliga, men jag får fasiken inte tummen ur. Jag som normalt fixar, trixar och får saker att hända kan inte komma till skott.

Vad är det då för stort och besvärligt som jag trixar med? Nästan så jag skäms för att säga det.... Stortrollet och jag firar 10 årig bröllopsdag i september. Jag skäms alltså inte för bröllopsdagen, utan mer för att jag lyckats förvandla det till ett problem såtillvida att jag har beslutsångest.

Vi har lyckats få svärisarna att ta de små trollen i 4-5 nätter, så vi tänkte ta oss utrikes och njuta av mat, vin & varandra. Men jag kan fasiken inte bestämma mig för vart! Stortrollet vill till Italien, och visst - Toscana är mysigt, Sardinien inte alls dumt eller de norra delarna mot Rivieran skäms inte heller för sig. Men å andra sidan så är Spanien inte alls tråkigt, vi har många mysiga minnen från Sitges eller varför inte Palma?

Eller så kanske vi ska testa något helt oprövat som Budapest? Eller Korsika? Eller något helt annat... Sådär håller jag på och under tiden blir det allt mindre biljetter kvar och tiden går. Det kommer fasiken sluta med en tur till Trollskogen, och så målar jag huset eller något annat totalt oromantiskt.

Hallå, finns det någon som kan styra upp mitt liv när det gäller sådana här ego prylar?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte en tripp till Wales?

Fritt boende i hus i by vid havet.
Fina stränder, och underbar natur.
Mysiga byar och lokala pubar.
Bra restaurangutbud.
Trevlig ortsbefolkning.
MyrBarn, hundar och hästar ingår.

MyrFöräldrar kan passa på att åka bort...

*ler stoooort*

Bloggblad sa...

Ja! Aberysthwyth är jättemysigt! På Wales västkust.

Men egentligen... vad är 10 år? Mot 31....? Kom igen om 21 år, syster!

Vi på Kantarellen sa...

Jessica var i Budapest för ett par månader sen och hon vill åka tillbaka.

Mette sa...

Ja, alltså... om du tvekar tillräckligt länge så löser det sig. Då får ni ta de biljetterna som finns helt enkelt! Bra lösning!

qi sa...

Budapest eller Prag, underbara romantiska städer, mycket vackert att se, rekommenderas!

Tankevågor sa...

Om alla flyg och resor tar slut och ni blir kvar i Sverige har jag ett förslag: Panorama sviten på Hotell Havsbaden i Grisslehamn. Vackert vilken tid på året som helst. Bra tips till någon annan gång kanske?

Anonym sa...

Korsika är supermysigt
Jag var i Ille Rousse förra året , bodde på ett rosa slott...Langley har det i sin katalog.
I höst ska min man få följa med....