lördag, juli 15, 2006

Farliga äventyr!

Gröna Lund är farligt! Varje gång jag är på Grönan händer det något mystiskt....

- Förra århundradet var jag där som tonåring. Träffade Trollfar första gången och se vad det ledde till.....*s*

- Jag har brutit foten när jag stått i kön till Berg&Dalbanan. Spik nykter i höga klackar

- Jag har satt sockervadd i halsen och hostat tills jag kräkts. Vakterna trodde jag var onykter och tyckte jag skulle gå hem (det var inte sant)

- Jag har reggeat loss till Bob Marley med seriös nackspärr som följd

Och nu, halsfluss! Fy attans vad det är synd om mig, eller hur?

5 kommentarer:

Ilva sa...

Ja det ar det, fast bara for att du har halsfluss som ar sa ja..igt, ont och febrigt. Ta hand om dig sa att du ar i toppform den 12!

Humlan sa...

Jag har också ont i halsen och riv i luftrören, just nu, men jag är jä...igt glad att jag inte har fått halsfluss! Febern är irriterande, men med lite alvedon så håller jag mig uppe!
Så, det är lite synd om mig och MYCKET synd om dig!!! Se nu till att trollfamiljen pysslar om dig!
Kurera dig och krya på dig!

Vi på Kantarellen sa...

Millan bröt ett finger i en skidlift en gång.... första åket upp! :-)

Anonym sa...

Åhh lägger en sval hand på din panna och säger "det blir bättre snart skall du se"! Men kan du vara snäll och skicka din äkta hälft med barnen till Grönan nästa gång! Tycker jag vore ett mycket klokt beslut!:)

Monica med yffen sa...

Finns det något värre än halsfluss?
Att varken kunna äta, dricka eller prata... Tur att halsen får vara ifred när du bloggar i alla fall.

Krya på dig!!