tisdag, juli 25, 2006

Trollmor goes solo!

Har tagit en liten paus från spenaten med tillhörande troll och åkt in för att andas asfalt ett tag. Högeffektiv dag, med massor av fix inför pappas flytt till seniorboende och sedan en avslutande middag med vänner. Zumorgen ska jag träffa farbror Doktor (gammal krigsskada som ska ses över) och sedan klämma in några timmars jobb. Sedan bär det av till Trollen igen för ytterligare några veckors semester.

Just hemkommen från trevlig middag med babbligt sällskap. Varje gång jag är inne i stan så slår det mig vilken vacker stad jag bor i. Iaf så här på sommaren... Stockholm är ganska så läckert en tropiskt varm sommarkväll, när man sitter på en utomhusservering vid vattnet och äter hummer! Då mår iaf jag gott!

Däremot får jag spel när jag ser dessa barbröstade neanderthalare (av båda kön) dyka upp både här och där. Jag tycker inte att man går med bar överkropp (eller enbart bikiniöverdel) på restaurang, i affärer eller i city överhuvudtaget! Kalla mig old fashioned om ni vill, men jag tycker det är megaläskigt!

I Batbutistan är det faktiskt förbjudet med bar överkropp! Iaf på ovannämnda ställen och vid matbordet! Bara så att ni vet! Nu ska jag sova solo
Godnatt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sog gott Trollmor i Batbutistan hoppas det är svalt hos dig. Det är det inte i min by!

Bloggblad sa...

Men jägarns! Vilken bra idé! Jag kör topless idag på shoppingturen (oturen?) in till Större Staden!
Tack för tipset.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Det blev tokigt. Gör ett nytt. Har du varit i någon krig? Kuddkrig? Jag glodde på en kille i affären när han var halvnaken. Äckligt. Hans tjej gick brevid och låstades om inget, skämdes hon?

Anonym sa...

Äh, var inte snål,,, du har väl silvertejpen i väskan,,, dra loss en bit, räck fram till den nakne och säg att han/hon skall klä på sej!
Skoja bara. Håller med dej till hundra.

Anonym sa...

Oh! Batbut! Jag trodde inte mina ögon när jag snubblade över din blogg! E're du!?! Vart har du vaaaarit?

Fellatrix...(numer Avataria på det där stället där jag knappt hänger längre)

Batbut sa...

Filifjonkan, tack - det var varmt hos mig *S*
Bloggis, Du skulle bara våga!*s*
A-M, jag slogs med myror och slog axeln ur led *s*
Rita, ibland hjälper inte ens silvertejpen *s*
Fellatrix! Long time no see... yes it is me. Jag gav upp stället där Du knappt är längre. Hur kul är inte det att Du hittade hit! Don't be a stranger. Hur mår livet?

Anonym sa...

Åh, Buttis! Så glaaaad att ha hittat dej! Jag har givit upp många saker sedan sist...inklusive nicket. Håller på att byta jobb osv....

Gissa om jag kommer att följa din blogg!

/Fellatrix

Batbut sa...

Och jag är glad att Du hittat hit! Liten Lotta har också passerat förbi. Snart kanske vi kan göra verklighet av Batbutistan? Byta jobb? Nyfiken som attan.... vilken blogg har Du? Och Du, nu får Du hålla Dig här så jag vet var jag har Dig *S*

Anonym sa...

Jodå, jag bloggar annorledes...

Håller på att plugga till lärare, samtidigt som jag jobbar halvtid...tufft, men kul.

Som sagt, glad....