måndag, juli 17, 2006

Trollskogen lirar poker

Trollfar: Okej tjejer, men kom nu ihåg att det är ett spel. Bara på lek
Mellantrollet: Okej pappa
Lilltrollet: Fast jag vill vinna idag pappa
Trollfar: Men det kan man inte bestämma, det är både tur och skicklighet som gör det. Och vi övar än så länge
Mellantrollet:Men pappa, då borde jag få vinna eftersom jag övat mest
Trollfar: Vi får se hur det blir. Det är som sagt bara ett spel.
spelet går, Lilltrollet leder och Mellantrollet bryter ihop
Mellantrollet: Jag vill inte spela mer!
Trollfar: Men gumman, det är ett spel. Och man kan inte alltid vinna
Mellantrollet: Jag är inte med om jag inte får vara bäst
Trollfar: Hallå, det handlar inte om det. Man måste vara en bra vinnare och en bra förlorare, man måste inte alltid vara bäst. Man spelar för att det är roligt.
Mellantrollet: Men det är bara roligt om man är bäst
Trollfar: Men tjejer, nu har vi spelat i flera kvällar. Ibland vinner mellantrollet, ibland vinner lilltrollet. Jag har inte vunnit en enda gång. Då är det ju jag som borde gråta. Men det gör jag inte för jag tycker det är roligt iaf.
Lilltrollet: Men det är skillnad.
Mellantrollet: Ja pappa, Du är ju vuxen.
Lilltrollet: Och så är Du våran pappa.
Mellantrollet: Så Du är ju bäst iaf.
Lilltrollet: Och förresten gråter inte killar. Iaf inte när dom är gamla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen, självklart - han är ju bäst i alla fall. Benhård logik. Svårt att argumentera vidare mot detta.

Mette sa...

Hehehhe. Hans pedagogik var bra!! Hehhehe..