måndag, augusti 14, 2006

Instängd!

Sista semesterveckan började jag med att jobba. På något sätt stämmer det inte, men jag är lika glad för det!

Det som däremot inte är trevligt är att behöva ha riktiga skor på sig! Mina små stackars tår mådde inte alls bra inklämda i ett par visserligen snygga, men ack så instängda loafers. Och då har vi inte ens nämnt rumpan! Vad tror ni den tyckte om att vara inklämd i ett par tighta jeans?

Fast värst hade nog en annan kroppsdel...

Kring lunchdel hade jag jordens tryck över bröstet. Försökte intala mig att det var lufttrycket, men så kom regnet igång och inte släppte det. Okej, stress kanske fast jag kände mig lugn och fin. Men icke då, nit där också. Började då djupandas för att försöka lätta på trycket, men det blev värre.

Hjärtat! Plingade en tanke upp i huvudet och jag blev lite nervös. Men vet ni vad? En snabb rush in på damrummet och av med BHn. Vips var trycket borta och jag blev god och glad kexchoklad igen!

Tänk vad lätt det är ibland att lösa värdsliga problem *s*

11 kommentarer:

PGW sa...

Jo jag vet ... man vill ha samma BH-storlek i all evighet men det funkar liksom inte. Dystert.

I övrigt tappade jag en keramikskål idag och när jag skulle dammsuga upp den rev jag ner en blomkruka. Jag har ju bara umgåtts med dig en liten stund och ändå smittar det? ;-)

Rexxie sa...

Jag började min första semestervecka (dvs idag) med att jobba :-)

Du är bloggutmanad hos mig....

... sa...

Inte skrämmas så Battis!
Med tanke på vad du lyckats med hittills skulle det på något skrämmande sätt inte förvåna om du lyckas jobba dig till en hjärtis på din egen SEMESTER! Hallå! Loooova att ta det lite piano nu va?

Humlan sa...

Men stackars kropp! Du har inte några sandaler och halvtajta kläder som kan fungera som övergång...? Fast det kanske är bäst att vänja sig med en gång!

Själv håller jag på att packa, inte långresa, men jag har garderoben full med kläder som inte passar, de är för stora eller för små... då borde väl jag vara lagom?!

Vi på Kantarellen sa...

Jag tänkte precis som Kimmi. Är det någon som ska få hjärtinfarkt på semestern... så är det du!

Ta det lugnt mämmiska!!!!!

Bambi sa...

Ja, det du kallar semester är inte samma som jag kallar det. Du har ju hållt på hela tiden! Är nog lugnare för dig, att jobba!!

PGW sa...

Och snälla Battis ät inte så mycket målarfärg ...

Mette sa...

Hm... det är kanske det problemet jag också har... vissa dagar har jag haft ett tryck över lungorna liksom... tänkte att det var KOL.... men ska testa med att ta av behån nästa gång... när jag inte har behå på har jag ju faktiskt inte det där trycket... hm...

"Kan inte tänka själv och tackar för tipset"

Cornelia sa...

Jag blir stressad bara av att läsa dej.... Du säger att jag ska ta det lugnt. Nu säger jag samma till dej.

Bloggblad sa...

Det första jag gör när jag kommer hem från jobbet är att kasta av mig behån och andas... ljuvligt.

Batbut sa...

PGW, visst är det konstigt? Fast i mitt fall är det bara ryggen som blir bredare..
Rexxi, been there och done that, men tack för tanken *S*
Kimmi, ingen fara (tror jag...)
Humlan, kaftan kanske? Och sandaler? Ska fundera på det
Mamse, jag jobbar på det. Också!
Bambi, jobbet kan jag - svårare är det med barn *S*
PGW, vit färg är gott!
Mette, testa - det underlättar en hel del *s*
Cornelia, och jag som tycker jag tar det lugnt...*S*
Bloggis, visst är det skönt. Full frihet!