lördag, augusti 19, 2006

Snyggt jobbat trollmor!

På hypokondrifronten är det lugnt. Dock krävdes ett litet läkarbesök för att komma tillrätta med problematiken. För att göra en låååång historia kort, eftersom jag haft lungemboli ett antal ggr så blir läkarna på vårdcentralen alltid lite skitibyx när jag dyker upp. Framförallt om det gäller värk i bröstet eller andningsproblem. Alltså slutar det alltid med vidare besök på Akuten, trots att jag heligt bedyrar att det inte är det som är problemet. Iofs förstår jag dem, klart man måste eliminera det. Samtidigt skäms jag lite för att ta tid och resurser i anspråk, framförallt som det blir VIP behandling när Trollmor dyker upp. Vad sägs om 2,5 timmar från ankomst till utskriven, på akuten en lördagkväll? I detta ryms då undersökning, röntgen, behandling, läkarsamtal - jag klagar då inte på svensk sjukvård idag inte. *s*

Vad var då problemet? Helt enkelt en icke läskunnig Trollmor! Har man seriös astma är det dumt att behandla sig med utgången medicin......

Nu går jag in i garderoben och skäms. Kommer ut när jag slutat rodna! Tack och godnatt!


ps: när jag blir stor ska jag sjunga som den här tjejen!

4 kommentarer:

Bambi sa...

Men din stackare! Vila dig nu!!

Bloggblad sa...

Gu' så daaaant! (Som vi säger här i Östergötland!) Ta't lugnt. Och sjung inte som den tjejen för då får du andnöd!
(Hon var något i särklass!)

Mette sa...

Hehehheheh.....


... men vad bra ändå att det var det.

Batbut sa...

Bambi, tack
Bloggis, ibland blir det tokigt
Mette, just så var min reaktion *S*