tisdag, augusti 29, 2006

Trollmor goes ikognito

Precis som Fantomen brukar Trollmor hänga av sig dykardräkten, stoppa undan silvertejpen och klä sig i vanliga kläder (om än något bläckfärgade ibland... se tidigare inlägg), för att vandra på gatorna som Mrs Batbut. Detta gjorde jag idag. I flera timmar. I min lönlösa jakt på rosa & blå jättekondomer (se tidigare inlägg). Men idag lyckades jag inget vidare....

Så har ni varit i Stockholm idag och sett något av följande:

1. Förvirrad blondin på bussen, med bläckfläckar i ansiktet - det var jag!

2. Totalförvirrad blondin på Fältöversten, som inte kan bestämma sig om hon ska ut eller in vilket medför att hon "fastnar" i svängdörrarna. Det var också jag, och tre varv tog jag!

3. Totallost kvinna som försöker svara i mobilen, samla ihop kassarna och ta sig av tunnelbanan samtidigt. Resultatet? Hon svarade i en kasse, glömde en annan kasse på sätet och avslutade med att sätta sig på rumpan i gången. Det var också jag! Ont i rumpan fick jag, men alla kassarna kom hem !

8 kommentarer:

Humlan sa...

näe jag har varit hemma hela dagen, och missat allt!
Men i morgon...
Fast då är det kanske dykardräkt och silvertejp som gäller igen för Trollmor?

Anonym sa...

Hoppas att samtalet från kassen var ett intressant samtal, åtminstone! ;) *fniss*

Anonym sa...

Är du inte för ung att få alzheimers?

Anonym sa...

http://www.astreco.se/index15.htm
Kolla här kan du nog handla dem direkt
ring o fråga om de har tips har du kollat ellos Halens Linus o lotta tar bara 3 dagar att få hem dem

Anonym sa...

http://www.linus-lotta.se/index-se.html?0
Här har du ju askungejacka rosa o blått vet inte dina storlekar men du kan ju kolla

Lyckliga Grodan sa...

fniss..
varför har du inte med ett kamerateam..
när du rör dig i storstadsdjungeln..

Bambi sa...

Håller med grodan, det här hade jag velat se...*flinar*

Batbut sa...

Humlan, jag meddelar tid och plats *s*
Carra, det var snarare en monolog för kassen var tyst som en mussla
A-M, hoppas det! Fast det kanske är min naturliga läggning?
Filifjonkan - tack! Ska genast kolla upp, gullgumma!
Grodan, you wish! Hela jag är en vandrande realitysåpa
Bambi, nu ska vi vara snälla! *S*