onsdag, augusti 16, 2006

Trollskogen calling

Efter denna långa sköna sommar är jag inte riktigt storstadskompatibel. Jag får ont i benen av asfalt, får tuppjuck på cyklister, bilarna låter och det är allmänt stökigt här i Tokholmen.

Men de små trollen är lyckliga som få! Snacka om att ha storstadsabstinens. Idag har vi gjort söder by foot, trollen utrustade med var sin dockvagn (rosa såklart) och med mobilerna (fejkade, i rosa) i högsta hugg har vi trampat hela Hornsgatan fram och tbx. Trollmor fick stränga instruktioner att gå minst 18 steg bakom! Kan väl säga att de lockade fram ett och annat leende hos de förbipasserande.

Lunchen intogs i vår favvo korvkiosk, där tonåriga expediten var lite orolig över att "bebisarna" var nakna i vagnarna. Mellantrollet spänner blicken i henne och frågar med sträng röst "och hur många barn har Du då om jag får fråga?"

I övrigt har jag inte åstadkommit ett skapandes grand. Och så har jag huvudbry - ska jag åta mig en kund till? Eller ska jag inte? Det blir till att spå i kaffesump ikväll. Man kan ju tycka att jag vid 45 års ålder borde kunna bestämma sådana här saker själv, men icke då.

5 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

NÄÄÄ... du ska INTE åtaga dig en kund till. Du har mer än tillräckligt!

Basta!

... sa...

Jag vet ju inte hur många kunder du har från förut, men med tanke tempot annars är jag böjd att hålla med Mamsen.

Känner igen det där med beslut hit och dit, bestämma sig...

Blir det fel får man ju skyllla på sig själv - å de e ju inge kul helller! :-)

Farsan_Baloo sa...

Det är konstigt. När jag själv var i tonåren avskydde jag att dra till landet hela sommaren. Nu ser jag tillbaka på den tiden med endast goda minnen.

Bloggblad sa...

Vilken härlig syn det måste har varit. Och nu när jag vet hur många fina affärer det finns på den gatan blir jag riktigt avis.

Batbut sa...

Mamse, Du har förmodligen alldeles rätt
Kimmi, totalt är det 10 företag så det är lite meck
Baloo, det är som om tiden förgyller de flesta minnen. När man var liten vara ju även sommaren alltid solig
Sandra, säkert? Vet inte riktigt...
Bloggis, det var en fin syn. Och som Du säger, den gatan är inte dum. Du har en gratis guide tillgodo nästa gång Du kommer