söndag, augusti 27, 2006

Vilodagen

Idag har jag nog lyckats över förväntan. Med att göra ingenting alltså. Faktum är att hela helgen har gått åt till att "göra ingenting". Får jag guldstjärna då? Inga tabbar direkt att rapportera, förutom lite puckad planering. Vem åker till IKEA lördagen efter löning? Enbart för att köpa kaffemuggar. Och inte ens till mig! Iofs var det flera som åkte till IKEA... och de hade betydligt mer än kaffemuggar i vagnarna.

Storhandlat har jag lyckats med också, men det är snudd på kontemplativt att vandra runt i en tom matvaruaffär (storhandla gör man när solen skiner) och småplocka lite hit & dit. Av någon mystisk anledning blir det alltid en knökafull kundvagn trots att jag enbart ska ha kaffe och toapapper! Det är alla de däringa "bra att ha" grejorna som på något mystiskt sätt tar sig ned i min vagn. Förmodligen försöker de bli adopterade och blöthjärtad som jag är låter jag dem alltid följa med hem.

Mellantrollet har varit ute på entreprenad och är just hemkommen, Lilltrollet har haft en kompis här hela dagen - och trollmor har hunnit måla naglarna, läsa tidningen, sova en stund och pilla sig i naveln. Snacka om vilodag!

Var dock lite nervös en stund. Inifrån lilltrollets rum hörs hennes höga och bestämda röst förkunna "Nu leker vi att vi är rävotjonärer som blivit fångade och ska halshuggas så blodet sprutar". Kanske dags att revidera umgängeskretsen för litet troll?

5 kommentarer:

MB sa...

var också på ikea igår för att köpa kaffemuggar, kom hem med lite mer smått och gott.....dessutom så försökte jag roa mig med att meja ner lite folk som stod i vägen för mig ;-)

Humlan sa...

Absolut en guldstjärna!
Även min vagn drar åt sig saker när jag går runt i matvaruaffärer, trots att mitt lilla hushåll inte gör av med så mycket varor... måste vara någon sorts magnet i vagnen/korgen!

Lyckliga Grodan sa...

kors i taket..
gamla hundar kan visst sitta ner utan att vifta på svansen..eller hur det nu var..

Batbut sa...

Men men Alex då... andas... lugnt och stilla. Jag bara väntar på den dagen Din blogg börjar med "inatt satt jag på polisstationen..." *s*
Humlan, jag tror att Du och jag liksom suger åt oss saker. Och vem är jag att förneka suget?
Grodan, om en hund sitter ned på svansen så är det svårt att vifta på densamma. Får jag diplom nu?

MB sa...

Hmm, tror du jag berättar i bloggen om mina polisbesök :-))