söndag, augusti 06, 2006

Lite tokigt ibland....

Står fokuserad på stegen och har bara en liten, liten bit av väggen kvar. Högst uppe i ett litet hörn och där behövs den lilla penseln. Sedan en snabb överstrykning med stora penseln och allt är klart.

Klättrar ned, hämtar penseln och sedan upp igen. Målar det lilla hörnet och inser att jag inte orkar klättra ned igen. Alltså gör jag som jag brukar, stoppar den i munnen. Fast åt f e l håll! Borsten inåt.

Kan väl säga som så att Beckers vit halvmatt, färg 20 smakar inte gott! Undrar om helmatt smakar bättre? Vad tror ni?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... är det detta som kallas för att ha en "vit helg"?

Humlan sa...

Nog för att jag har hört att tungan svartnar när man svär, men att dölja det med vit färg???

Halv- eller helmatt, är väl snarare en fråga om hur sträv tunga du vill ha...

PGW sa...

Hmm, ja du hade väl målat hela resten av dig, så det var väl bara insidan av munnen kvar ..?

Anonym sa...

håller med pgw....nu är både in och utsida vit ;)

Anonym sa...

Jag gissar att du har det bredaste, bländvita leende som kan skådas öster om Atlanten...;)

Batbut sa...

Mickey, en matt & vit sådan *S*
Humlan, aha... tänkte inte på det. Då kör jag helblank nästa gång
PGW, hela jag är liljevit
Ann, jag och Snövit Du vet *s*
Avataria, yes I hv. Och en ganska så sträv vit tunga, som en kalv

Batbut sa...

Mickey, btw så nobbar Din blogg fortfarande mig..."snyft"

Anonym sa...

bara skrattar hejdlöst åt kommentarerna......sträv kattunga.

Mette sa...

Hehhehehe!

Anonym sa...

Så detta blir Batbut´s råd, att snabbt få Pepsodentleénde?

Klimakteriehäxan sa...

Hej Batbut! Du är en av fem bloggare vars läsvanor jag är nyfiken på och alltså skickar jag vidare tio frågor till dig om böcker och läsning. Var snäll och plocka frågorna hos mej!

Klimakteriehäxan sa...

shit nu ser jag att du redan haft den får väl hitta en till då -

Mildamakter sa...

Prova!...om inte annat så lär du väl få vita(re?) tänder...*flinar*